چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت زهرا

کتاب"فرهنگ فاطمیه؛ الفبای شخصیتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) " به همت انتشارات مرکز فرهنگی شهید مدرس به زیور طبع آراسته شده و حاوی نکات و مطالب ارزشمندی درباره شاخصه های اخلاقی و رفتاری و نیز جنبه های مختلف سبک زندگی فاطمی بر اساس حروف الفباست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی نیلی پور، نویسنده این کتاب در ابتکاری جالب بر اساس حروف الفبا، ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری و نیز جنبه‌های مختلف زندگی حضرت زهرای مرضیه (س) را در این کتاب تنظیم کرده است.

او در طلیعه این اثر می‌نویسد: " الفبای شخصیتی زهرا (س) فرهنگی عظیم و بی انتهاست، لیکن به قدر توان، قطره‌ای از زلال کوثر او را چشیدیم. آرزوی فاطمی بودن و تلاش برای فاطمی شدن و بسط فرهنگ و مرام فاطمه (س) بر زندگی جوان و پیر، زن و مرد ما لازم است"

همچنین در بخشی از این کتاب آمده است: " حضرت مجتبی (ع) در پنج سالگی هر روز به مسجد می‌رفت و از کلمات و مواعظی که پیغمبر صلی الله علیه و آله در مسجد بیان می‌فرمود، همه را به ذهن مبارک خود می‌سپرد، به خانه می‌آمد (و به اقتضای ادای حق علم که نشر است) برای مادر بزرگوار خود حرف به حرف بیان می‌کرد و چون امیرالمؤمنین (ع) به خانه تشریف می‌آورد، حضرت صدیقه طاهره (س) آنها را برای آن جناب بازگو می‌کرد. روزی حضرت علی (ع) پرسید: ای فاطمه، تو به مسجد حاضر نبودی از کجا این کلمات را فهمیدی؟ گفت: فرزندم حسن هر روز آنچه پدر بزرگوارم بر منبر می‌گوید، بی کم و کاست به همان ترتیب برایم بیان می‌کند. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha