چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
احمد پناهیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: جهادگری یک فرهنگ و مکتب الهی است و قدمت آن به صدر اسلام و حتی پیش از آن به سیره پیامبران الهی باز می گردد. جهادگری و فقط برای خدا کار کردن مکتب و سبک زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام احمد پناهیان عصر امروز در یادواره جهادگران آسمانی استان قم به آثار حرکت‌های جهادی در مناطق محروم اشاره و اظهار کرد: جهاد مفهوم وسیعی دارد و لایه‌های پنهان حرکت‌های جهادی نیازمند معرفی به جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جهادگرانی همچون حجت الاسلام خسروی، محمد ساجدی، استاد مدنی و آقاخان از نوجوانی و جوانی در کار جهادی تلاش خستگی ناپذیر داشتند، ابراز کرد: ولی نوع زندگی این جهادگران بسیار ارزشمند است و باید برای جامعه تبیین شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند روحیه جهادی باید در همه مردم ایجاد شوند، گفت: یکی از راه‌های گسترش روحیه جهادی معرفی این جهادگران فقید به جامعه است و فرهنگ جهادی باید عمومی شود.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید مدنی در عین حال که به شدت اهل خانواده است روحیه جهادی و انقلاب دارد و تا آخرین لحظات زندگی از کار جهادی دست نمی‌کشد و در سوریه تا مرز شهادت پیش می‌رود، اظهار کرد: جهادگری یک فرهنگ و مکتب است و قدمت آن به صدر اسلام و حتی پیش از آن به سیره پیامبران الهی باز می‌گردد. جهادگری و فقط برای خدا کار کردن مکتب و سبک زندگی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سبک زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهادی بود، خاطرنشان کرد: ایشان خدمتی کرد که در تاریخ انقلاب سابقه نداشت. حاج قاسم جهادگری تمام عیار بود و هفت سال در اوج مظلومت قدرت اسلام و انقلاب را به رخ جهانیان کشید.

حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز جهادگران در جبهه اقتصادی و جنگ بیولوژیک و کرونا در خط مقدم هستند و گروه‌های و قرارگاه‌های جهادی خوبی در کشور شکل گرفته که توانسته‌اند با خدمات شبانه روزی بار سنگینی را از کشور بردارند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha