سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ف

حوزه / به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به مناسبت گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، امروز مراسم تکریم مادران و همسران شهدا، با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، در مسجد بقیة الله (عج) دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار گردید.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم گفت: در قرآن کریم دو نوع فعالیت شامل فعالیت تحت ولایت الله و فعالیت تحت ولایت طاغوت ذکر شده است.

امام جمعه کاشان افزود: هدف فعالیت تحت ولایت الله، خروج از ظلمات و رفتن به سوی نور و هدف فعالیت تحت ولایت طاغوت، خروج از نور و وارد شدن به ظلمات است.

وی، وحدت، عفاف و حجاب، امانت و امانتداری و صداقت را از نشانه‌های نور و همچنین تفرقه، بی پروایی و لاابالی گری، خیانت و خیانت کاری و کذب را از نشانه‌های ظلمت از دیدگاه قرآن کریم بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه بیان کرد: هر جا نور هست ظلمت هم هست حتی در درون انسان، عقل، نماد نور و نفس، نماد ظلمت است و با استفاده از همین نمادهاست می‌توانیم تشکیلاتی تحت ولایت الله یا طاغوت بوجود آوریم.

وی در خصوص شهادت نواب صفوی و همرزمان ایشان، گفت: انقلاب ما به نوعی متأثر از شهید نواب صفوی است و رهبر معظم انقلاب تحت تأثیر تفکرات این شهید بزرگوار بودند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: شهید نواب صفوی تابلو، اسوه و راهنمای شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی بود و ما به اندازه فهم و اطلاعات خود از این شهید تجلیل می‌کنیم و در برابر این شهید والامقام و همر زمانش سر تعظیم و ادب فرو می‌آوریم و به روح بلند این مجاهد نستوه بهترین درودها و تحیت‌ها را تقدیم می‌کنیم.

در پایان مراسم از خانواده شهید محسن خادم از شهدای مدافع سلامت منطقه کاشان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha