جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ معصومه ظهیری، سواد رسانه‌ای را از لوازم کار در فضای مجازی دانست و گفت: سواد رسانه است که به ما می‌گوید در چه فضایی هستیم و چه کاری باید انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معصومه ظهیری، امروز در نشست تخصصی طلاب پاسخگو به شبهات دینی در فضای مجازی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات برگزار شد گفت: در تحولات جهان در سده‌های اخیر شاهد رشد رسانه‌ها و تغییر در نوع و روش‌های آنها بوده ایم؛ این تحولات در عصر حاضر به فضای مجازی رسیده است.

وی افزود: در فضای مجازی ممیزی وجود ندارد و محتوای تولیدی افراد فعال در زمینه پاسخ به شبهات گاهی ضعیف و چالش برانگیز است.

ظهیری خاطرنشان کرد: می‌بایست از ابزارهای مختلف در جهت پاسخ به سوالات و شبهات دینی استفاده کرد و متأسفانه مدل پاسخ‌های ما روزآمد نیست.

وی سواد رسانه‌ای را از لوازم کار در فضای مجازی دانست و گفت: سواد رسانه است که به ما می‌گوید در چه فضایی هستیم و چه کاری باید انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه خواهران، تصریح کرد: ما باید خط سیر درستی را دنبال کنیم که هم مخاطبین ما بدانند در پی چه چیزی هستیم و هم خود ما در این برنامه ریزی و طراحی چشم انداز موفق تر عمل کنیم.

وی با اشاره به تعیین مخاطب در سطوح مختلف اجتماعی افزود: ما هم باید برای جامعه اسلام برنامه داشته باشیم و هم بر قدرت غلبه به غیر توجه نمائیم.

ظهیری بیان داشت: ساماندهی پاسخگویان به شبهات دینی در فضای مجازی در اولویت برنامه‌های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه قرار داشته باشد تا به تشکیل شبکه و هم افزایی این افراد بینجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha