جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
رجایی خراسانی

حوزه/ مبلغ پیشکسوت حوزه علمیه خراسان گفت: رفتار، گفتار، منش و کردار طلبه باید همیشه هماهنگ و در راستای قرآن و اهل بیت (علیهم‌السلام) باشد تا احساس شود که به معنای واقعی کلمه، روحانی، با تقوا و مردم‌دار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آئین عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب مدرسه تخصصی قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی در این مراسم به جایگاه روحانی و تقدّس لباس روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی طلبه‌ای معمّم می‌شود و لباس روحانیت به تن می‌کند، در واقع تعهداتی برای او ایجاد می‌شود که باید همواره به آن‌ها توجه داشته باشد.
مبلغ پیشکسوت حوزه علمیه خراسان افزود: رفتار، گفتار، منش و کردار طلبه باید همیشه هماهنگ و در راستای قرآن و اهل بیت (ع) باشد و این مسئله وقتی که لباس روحانیت می‌پوشد، چند برابر اهمیت پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: روابط اجتماعی طلبه با خانواده خود، افراد و در جمع‌های مختلف، باید به گونه‌ای باشد که آن‌ها احساس کنند طرف مقابل شأن به معنای واقعی کلمه روحانی و اهل مردم‌داری، ایمان و تقواست.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی ضمن مرور احادیثی درباره منزلت و جایگاه حضرت زهرا (س)، بر ضرورت توجه به مقام و جایگاه مادر و زن در خانه و اجتماع تأکید کرد و گفت: نحوه رفتار در مقابل فرزندان، والدین، همسر و سایر نزدیکان قواعد خاص خود را دارد و طلاب باید بیش از عموم جامعه به این قواعد پایبند باشند.

انتهای پیام / ‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha