یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کریم نجفی‌برزگر

حوزه/ در راستای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی و بهره‌مندی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های راهبردی فرهنگ قرآنی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به خانواده بزرگ شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام پیوست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در این رویداد کریم نجفی‌برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و دستاوردهای این سازمان بین‌المللی علمی و دانشگاهی در زمینه‌ی تقویت و توسعه‌ی آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات گفت: موفقیت در تحقق عدالت آموزشی و توانمندسازی مهارتی در کشورهای اسلامی که هدف اصلی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام به‌شمار می‌آید، تنها از مسیر تکیه بر مفاهیم و معارف گرانقدر قرآن کریم حاصل شده است.

وی افزود: شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام آمادگی دارد تا به‌منظور بهره‌مندی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران مسلمان از ظرفیت‌های راهبردی فرهنگ قرآنی، با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ایران و همیاری اعضای شبکه در کشورهای اسلامی، الگوی جدیدی از فعالیت در مسیر تحقق همه‌جانبه‌ی وحدت اسلامی را تعریف و اجرایی نماید.

نجفی‌برزگر در پایان اظهار داشت: بی‌تردید زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد موفقیت در این همکاری‌های مشترک مهیا است و امیدواریم بتوانیم گام‌های مؤثری به‌منظور نشر فرهنگ الهی علوم و معارف قرآن کریم برداریم.

در ادامه، دکتر علی کریمی‌مرید، معاون اجرایی و راهبردی و رئیس دبیرخانه دائمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نیز ضمن معرفی ظرفیت‌های گسترده این سازمان علمی و دانشگاهی گفت: وجود ارتباطات راهبردی با مراکز معتبر علمی و دانشگاهی بین‌المللی و نیز ارائه خدمات ممتاز به اعضا همانند سامانه نوین آموزش برخط، سامانه استعلام اعتبار مدارک بین‌المللی، درگاه تبادلات مالی ارزی، ایجاد فرآیندهای تسهیل‌گر و برقراری حمایت‌های قانونی بین‌المللی از جمله مزیت‌های راهبردی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام محسوب می‌گردد که به‌منظور گسترش فرهنگ قرآنی و تقویت وحدت مسلمانان در ۵۷ کشور اسلامی، در اختیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی بنیان فعالیت‌های این دانشگاه را بر ارتقا سطح فرهنگ و دانش در حوزه علوم و معارف قرآن کریم در جهت دستیابی همه‌جانبه به هدف والای زیست قرآنی استوار دانست و گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تنها دانشگاه تخصصی قرآن در سطح ملی است که هم‌اکنون بیش از ۶ هزار دانشجو، ۸۰ عضو هیئت علمی و ۱۰۰۰ استاد حق التدریس در ۱۸ دانشکده‌ی آن در سراسر کشور، به تدریس و تحصیل علوم قرآنی و تفسیر می‌پردازند.

وی در پایان اظهار کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم آمادگی دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، در زمینه‌ی تبادل پژوهش‌های راهبردی قرآنی با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام همکاری نماید.

گفتنی است، شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام یکی از شبکه‌های کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی کامستک می‌باشد که میزبانی از آن با جمهوری اسلامی ایران است. این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات محسوب می‌گردد که باهدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته‌ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه‌ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می‌کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha