جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وبینار ازدواج

حوزه/ وبینار" آشنایی با عوامل امتناع دختر و پسر از ازدواج" به همت موسسه آموزشی عالی حوزوی ریحانة الرسول ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، با همکاری مشترک معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی و معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ساوه، وبینار «آشنایی با عوامل امتناع دختر و پسر از ازدواج و راهکارهای برخورد سالم با این عوامل»، با حضور خانم نجیبه کرمی مدیر مؤسسه آموزشی عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها برگزار گردید.

کرمی در ابتدا به نهادهای مسئول در امر ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: پدر و مادر، جامعه و عموم متدینین و دولت اسلامی مسئولیت ازدواج جوانان را بر عهده دارند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه ضمن تبیین وظایف پدر و مادر در ازدواج فرزندان افزود: به موقع شوهر دادن دختر و تسریع در ازدواج پسر و پرهیز از سخت گیری از وظایف مهم پدر و مادر در امر ازدواج فرزندانشان می‌باشد.

کرمی در ادامه تصریح کرد: دختران و پسران وظیفه دارند در ازدواج به نکاتی از جمله ترجیح رضایت پروردگار، ازدواج آسان، مهریه سبک، خواستگاری آسان، حذف تشریفات و هزینه‌های سنگین و زائد، مانع نشدن تحصیل و اشتغال توجه ویژه داشته باشند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانةالرسول سلام الله علیها ساوه در پایان به لزوم حمایت جامعه و عموم متدینین از ازدواج آسان جوانان اشاره نمود و گفت: جامعه و عموم متدینین لازم است با کمک مالی، واسطه گری، و همچنین براندازی رسم و رسومات غلط در رفع موانع ازدواج گام‌های مهمی را بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha