دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مصطفی محامی

حوزه/ امام جمعه زاهدان با اشاره به مشکلات اقتصادی تصریح کرد: کمر مردم در این فشار اقتصادی خم شده و حتی بعضی نمی‌توانند ضروریات زندگی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: چنانچه مکرر گفتیم یکی از راه‌های تحصیل تقوا، تلاش برای آشنایی بیشتر با مقامات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اظهار (ع) است.

وی با اشاره به روزهای آخر ماه رجب، گفت: امید است که خداوند به همه ما و شما توفیق عنایت کند تا از این ایام بخوبی استفاده کرده و بتوانیم از روزهای باقی‌مانده ماه رجب، حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در مفاتیح‌الجنان ۲ زیارت برای حضرت رسول (ص) نقل شده است، مطرح کرد: یک زیارت نامه برای کسانی است که مشرف به مسجد پیامبر (ص) شده‌اند و زیارتنامه دیگر نیز برای کسانی است که این توفیق را ندارند و می‌توانند از راه دور عرض ارادت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: آنچه که در فلسفه و عرفان و آیات شریفه قرآن به آن اشاره شده، این است که پیامبر اکرم (ص) شخص اول جهان آفرینش در عالم مخلوقات و برترین به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در تعابیر دیگر از پیامبر (ص) به عنوان نور اول نام برده شده و از آنچه که در جهان خلقت وجود دارد پرتو این نور بوده است، پس اگر جهان را به عنوان تجلیات این مظاهر بدانیم پیامبر (ص) تجلی اول به شمار می‌آید که در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است.

امام جمعه زاهدان با قرائت چند فراز از زیارت حضرت محمد (ص) تصریح کرد: از این زیارتنامه نتیجه می‌گیریم که پیامبر اکرم (ص) بر همه مخلوقات برتری داشته و گل سرسبد نظام خلقت به شمار می‌آید و به سرور پیامبران نیز معروف است.

وی بیان کرد: زنان و مردان ما باید تلاش کنند تا در مسیر پیامبر اکرم (ص) گام بردارند و به گونه‌ای عمل کنند که عملکرد ما به عملکرد آنان شبیه باشد، چرا که اگر نمی‌توانیم مثل آنها باشیم باید در مسیری که آنها رفته اند گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با قرائت سوره ضحی خاطرنشان کرد: تلاش برای گسترش فرهنگ اسلامی و تربیت اسلامی جوانان یکی از راه‌های تحصیل تقوا است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: شنبه هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده که به همه دست‌اندرکاران تبریک عرض کرده و باید گفت تربیت اسلامی یکی از ارکان مهم در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر کس هر چقدر کار کند باید خروجی و محصول آن را به دست آورد جامعه چگونه تربیت شده و باید دید که آیا جامعه ما تربیت اسلامی شایسته داریم یا نه، آنچه که می‌بینیم این است که با تربیت مطلوب اسلامی فاصله داریم.

وی ادامه داد: علی رغم همه خوبی‌ها و اقدامات مطلوب، متأسفانه می‌بینیم صدا و سیمای جمهوری اسلامی آنچنان که باید تربیت اسلامی را در جامعه ترویج نمی‌دهد و مصرف گرایی در فیلم‌ها نشان داده می‌شود، که این با تربیت اسلامی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: روح حاکم بر صدا و سیما باید تربیت اسلامی باشد و باید در همه برنامه‌های شاد، مناسبتی و سایر برنامه‌ها روح تربیت اسلامی دیده شود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مشکلات اقتصادی تصریح کرد: کمر مردم در این فشار اقتصادی خم شده و حتی بعضی نمی‌توانند ضروریات زندگی را فراهم کنند، بنابراین باید احترام به حقوق مصرف‌کننده خود را در اینجا نشان دهد.

وی ادامه داد: انتظار این است که دولت و قوای مربوطه به دنبال حمایت از حقوق مصرف کننده بوده و این حمایت‌ها نه تنها باید برای مصرف کنندگان باشد بلکه تولید کنندگان نیز نیاز به حمایت دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha