جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عغ

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با قدردانی از سیاست‌های درست رئیس جمهور در سفر به کشور قطر، گفت: امیدواریم سفر ر ئیس جمهور به قطر دستاوردهای فراوانی را برای منطقه، قطر و ایران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیة الله الاعظم (عج) این شهر، با تبریک سالروز بعثت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: به برکت بعثت بشریت بیدار شد.

امام جمعه کاشان به حمله عربستان به مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورات اسلام نباید برای فعال شدن چرخ تولید نظام استکبار عده‌ای سرمایه مسلمین را به استکبار برای نابودی مردم مظلوم بدهند و با سر دادن عربده قدرت خودشان را خادم الحرمین قلم داد کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه مسلمین مأمور شده‌اند مردم جهان را به خیر و دین دعوت کنند، افزود: اسلام واقعی و ناب متعهد شده با برپایی عدل و داد عمومی و حدود الهی را به دست آخرین ذخیره حق حضرت بقیة الله الاعظم (عج) در جهان طنین‌انداز نماید.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر تبیین اندیشه واقعی پیامبر اکرم (ص) در جهان، گفت: اسلام حضرت محمد (ص)، اسلام سکولار، سلفی، وهابی، طالبانی، تکفیری، داعشی نبود، بلکه اسلامی بود که با گرفتن جلوی افراط و تفریط، اسلام ناب را به مردم عرضه کرد.

وی، با تاکید بر وظیفه همگانی در جهاد تبیین بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، تصریح کرد: امروز مهمترین وظیفه اندیشمندان، علما، روحانیون، دانشمندان و دانشگاهیان تبیین اسلام راستین است.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود امام راحل و طلایه داری مقام معظم رهبری اسلام راستین، واقعی، حقیقی بر اساس دستور قرآن نازل شد، نه اسلامی که دیگران به خورد مردم داده‌اند، گفت: امام راحل مکرر می‌فرمود اسلام آمریکایی که امروز به طلایه داری برخی به اصطلاح دولت‌های اسلامی منطقه تبیین می‌شود، اسلامی نیست که پیامبر اکرم (ص) فرموده است.

آیت الله سلیمانی، با بیان اینکه در اسلام بر اساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) کفار بر مسلمین تسلط ندارند، گفت: امامان معصوم (ع) هم با ایستادن در برابر انحرافات و نثار جانشان، تمام تلاش خود را در معرفی اسلام ناب به کار گرفتند.

وی، با قدردانی از سیاست‌های درست رئیس جمهور در سفر به کشور قطر، گفت: امیدواریم سفر ر ئیس جمهور به قطر دستاوردهای فراوانی را برای منطقه، قطر و ایران داشته باشد.

امام جمعه کاشان ادامه داد: مبنای سیاست خارجی کشورمان طبق منویات مقام معظم رهبری کاهش به نگاه به غرب و افزایش نگاه به شرق با اولویت کشورهای همسایه است.

وی، ایران، روسیه و قطر را سه ضلع مثلث قدرت گازی جهان دانست و افزود: با توجه به اینکه در آینده جهان وابسته به قدرت گاز خواهد بود، لذا شکل گیری این مثلث که از تدابیر مقام معظم رهبری است می‌تواند نقش مهمی را در جهان کنونی بازی کند و ابتکار عمل در عرصه میعانات گازی جهان باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه جهان ثبات اقتصادی ندارد، به تأثیر حمله روسیه به اوکراین در افزایش قیمت نفت اشاره کرد و گفت: تا روسیه به اوکراین حمله کرد قیمت نفت از ۱۰۰ دلار گذشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha