سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
الازهر مصر

حوزه/ دیده بان مبارزه با افراطی گری الازهر نسبت به تکرار کشتار مسجد ابراهیم و اجرای طرح‌های رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دیده بان مبارزه با افراطی گری الازهر نسبت به تکرار کشتار مسجد ابراهیم و اجرای طرح‌های رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی هشدار داد.

دیده بان الازهر در بیست و هشتمین سالگرد کشتار نمازگزاران مسجد ابراهیمی، تأکید کرد: مسجد ابراهیمی با تمام مساحت آن وقف خالص اسلامی است و اشغالگری اسرائیل در آن هر چقدر که طول بکشد و هر چقدر که قلدری کند، هرگز این حقیقت تغییر نخواهد کرد.

الازهر از رسانه‌های جهانی خواست مسئله تروریسم اسرائیلی را مورد واکاوی قرار دهند و طرح‌های خبیث آن را در حذف میراث دینی و فرهنگی فلسطینی‌ها آشکار کنند.

دیده بان الازهر نسبت به خطر اقدامات خبیثانه اشغالگران اسرائیلی و تکرار آن در مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: صهیونیست‌ها از طریق یورش شهرک نشینان به ویژه در اعیاد اسرائیلی که با اعیاد مسلمانان همزمان می‌شود، به دنبال تکرار حوادث مسجد ابراهیمی و تقسیم زمانی و مکانی الاقصی هستند و برای مهاجرت ساکنان محله‌های اطراف آن به ویژه شیخ جراح و محاصره مسجد الاقصی تلاش می‌کنند.

الازهر کشتار مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل فلسطین اشغالی را یکی از وحشیانه ترین کشتارها در تاریخ فلسطین بر شمرد و آن را شاهدی بر تروریسم اسرائیلی و وحشی بودن جنایت آن قلمداد کرد و گفت: در ۲۵ فوریه ۱۹۹۴ یکی از شهرک نشینان تروریست به نام "باروخ جولدشتاین" با ورود به مسجد، به روی نمازگزارانی که در حال سجده بودند، آتش گشود و در پی آن ۲۹ فلسطین شهید و شمار دیگر زخمی شدند و بعد آن نمازگزاران را وی را قبل از فرار کشتند.

دیده بان الازهر ادامه داد: در آن هنگام سربازان رژیم اشغالگر درهای مسجد ابراهیمی را بسته و مانع خروج نمازگزاران و نجات خود از گلوله‌های شهرک نشین تروریست می‌شوند. همچنین مانع رسیدن آمبولانس به این مسجد شدند که در پی آن ۲۱ فلسطینی خارج از مسجد و در حین تشییع جنازه به شهادت رسیدند و شمار کلی به ۵۰ شهید رسید.

الازهر مصر تصریح کرد: مقامات اشغالگر از این کشتار را بهانه‌ای برای تحقق خواسته‌های خبیث خود یافتند و از آن برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد ابراهیمی استفاده کردند که منجر به تسلط بر ۶۰ درصد از مساحت مسجد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha