سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
غزه

حوزه/ دیده‌بان الازهر در گزارشی اعلام کرد که رسانه‌ها نقش حیاتی در پوشش درگیری ها در سراسر جهان دارند، مشروط بر اینکه استانداردهای حرفه‌ای را رعایت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دیده‌بان الازهر در گزارشی اعلام کرد که رسانه‌ها نقش حیاتی در پوشش درگیری ها در سراسر جهان دارند، مشروط بر اینکه استانداردهای حرفه‌ای را در زمینه ارائه رویدادها و درگیری‌ها رعایت کنند، بدون اینکه در تغییر مسیر آن‌ها با حذف یا اضافه کردن یا طرفداری از یک حزب به ضرر طرف دیگر دخالت کنند.

دیده بان الازهر افزود: هرکسی که پوشش رسانه های جهانی در مورد نسل کشی و پاکسازی نژادی در نوار غزه را دنبال کند متوجه خواهد شد که رسانه هایی با میلیون ها دنبال کننده از ملیت های مختلف، بسیاری از استانداردهای حرفه ای را زیر پا می گذارند.

دیده بان الازهر ادامه داد: بارزترین شاهد این امر امضای بیش از ۷۵۰ روزنامه نگار از سازمان های خبری بین المللی مانند واشنگتن پست، لس آنجلس تایمز و گاردین در نامه ای است که در آن دخالت ارتش اشغالگر صهیونیستی در قتل خبرنگاران در غزه محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، این نامه خواستار استفاده از عباراتی مانند "آپارتاید" و "نسل کشی" در بیان جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان در غزه و هشدار نسبت به پیامدهای محاصره رسانه ای غزه در تهدید اعتبار اخبار و انتشار خطرناک آن با توجه به هدف قرار گرفتن روزنامه نگاران توسط رژیم اشغالگر است.

دیده بان الازهر اشاره کرد: این نامه بدون تردید دستکاری مطالب رسانه ای مرتبط با حوادث غزه و به طور کلی فلسطین اشغالی را اثبات می کند و از این رو به جرأت می توان گفت که رسانه های مغرض بین المللی نقش خطرناکی در نابودی فلسطینیان غزه توسط صهیونیست های اشغالگر دارند.

دیده بان الازهر تصریح کرد: موضوع به رویدادهای جاری محدود نمی شود، بلکه پوشش رسانه های جهانی حقوق فلسطینیان به طور کلی با کاستی های بسیاری همراه بوده است و آن را به شریکی اساسی در جنایات رژیم صهیونیستی طی سالیان متمادی تبدیل کرده است.

بر اساس گزارش الازهر، پیشرف فناوری کنونی در رسانه ها از نظر کیفیت تصویر، سرعت انتشار و تنوع ابزار، همدستی رسانه های غربی را از قدیم الایام در کتمان حقیقت وقایع فلسطین به اثبات می رساند و زیر پا گذاشتن موازین حرفه ای را جرم اخلاقی می داند که مستلزم مجازات آن است.

دیده‌بان الازهر درباره نقش بسیار خطرناک رسانه‌ها، در صورت استفاده از آن به نفع برخی طرف‌های درگیری و همچنین اجتناب از انتقال حقایق هشدار داد.

دیده بان الازهر ادامه داد: این رسانه ها به طرف ها چراغ سبز نشان می دهد که به نقض قوانین بین المللی ادامه دهند و جهان به جنگلی واقعی تبدیل می شود که در آن به انسان ها احترام گذاشته نمی شود و به زندگی آنها احترام نمی گذارند. همچنین افکار عمومی جهانی را به نفع احزاب مورد نظر خود گمراه می کند، که در طول سال ها به یک کار بیهوده تاریخی تبدیل می شود که حقوق و اراده آزاد مردم را از بین می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha