شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الضوینی الازهر

حوزه/ محمد الضوینی، گفت: آنچه در حال وقوع است تجاوز و نسل کشی تروریست های صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد الضوینی معاون الازهر در دیدار با لمیا قدور، نماینده پارلمان فدرال آلمان و دکتر کارستن ویلاند، مشاور ارشد در امور سیاست خاورمیانه، با بیان اینکه موضع الازهر در قبال حوادث غزه کاملا روشن است، گفت: آنچه در حال وقوع است تجاوز و نسل کشی تروریست های صهیونیستی علیه فلسطینیان است و کشتار عمدی غیرنظامیان از جمله زنان، کودکان، سالمندان و جوانان صورت می گیرد.

وی افزود: کشتار و نابودی غیرنظامیان با هواپیماهای جنگی، بمباران بیمارستان‌ها و آوارگی اجباری و بسته شدن همه گذرگاه ها هیچ توجیهی ندارد. غذا، آب و سوخت وجود ندارد و این ثابت می‌کند آنچه انجام می‌شود یک جنایت جنگی تمام عیار است.

مقاومت در برابر اشغالگران، مقاومت مشروع است

معاون الازهر تصریح کرد: آنچه فلسطینی ها از لحاظ پایبندی به سرزمین خود، امتناع از ترک آن و استواری خود در برابر این اشغالگر وحشی انجام می دهند، حق ذاتی آنهاست؛ زیرا اقدام صهیونیست ها، اشغال سرزمین و تعرض به انسان است و مقاومت در برابر این اشغالگر، مقاومت مشروع است.

وی با ابراز نارضایتی از دیدگاه و معیارهای دوگانه برخی دولت های غربی در خصوص حقوق فلسطینی ها، گفت: موضع الازهر در برابر هرگونه تجاوز و هدف قرار دادن غیرنظامیان و مردم بی گناه ثابت است.

چرا سیاستمداران و افراد تأثیرگذار در افکار عمومی بین المللی از غزه بازدید نمی کنند

الضوینی با طرح سوالی گفت: چرا سیاستمداران و افراد تأثیرگذار در افکار عمومی بین المللی از غزه بازدید نمی کنند تا میزان فاجعه و ویرانی که مردمش از آن رنج می برند مشاهده کنند؟ و چرا "بانو لمیا" از غزه بازدید نمی کنید همچنان که از سرزمین های اشغالی بازدید کردید؟! چرا استفاده خاخام ها از متون دینی و تحریک آنها برای کشتار غیرنظامیان بی گناه، کشتن زنان و کودکان و ارتکاب جنایات ممنوعه بین المللی محکوم نیست؟!

معاون الازهر تصریح کرد: فلسطین در سال های اخیر، حملات و تهاجمات رژیم صهیونیستی زیادی را پشت سر گذاشته و بیش از ۱۲۰ هزار شهید قربانی داشته است، بدون اینکه وجدان جهانی و جامعه جهانی اقدامی انجام دهد، این مسئله به افق سیاسی تنگ و فقدان راه حل و چشم انداز برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شریف، با توجه به گسترش شهرک سازی که در سطح بین الملل ممنوع است، منجر شد.

وی ادامه داد: وقتی فلسطینی ها از خود و سرزمینشان دفاع می کنند، آنها را متهم می کند که در سال های گذشته در برابر آسیب هایشان سکوت کرده اند، جامعه بین المللی در گذشته کجا بود که رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن همه میثاق ها و کنوانسیون های بین المللی شروع به خشونت و کشتار کرد؟!

الضوینی نسبت به همدستی جهانی و نگاه سرزنش آمیز نسبت به الازهر که آن را بی طرف توصیف کرده، اعتراض کرد و گفت: الازهر با انصاف و انسانیت با تمام جهان درباره ضرورت دستیابی مردم فلسطین به آزادی و استقلال خود و ضرورت آتش بس فوری صحبت می کند.

وی بیان داشت: آنچه برادران ما در غزه در معرض آن قرار می گیرند حمله و کشتار است، نه تنها با سلاح، بلکه با گرسنگی و قطع ساده ترین وسایل زندگی از تمامی مردم، یکی از شکست های تمدن مدرن به شمار می رود.

معاون الازهر در پایان تأکید کرد: ادامه این تجاوز به برادران ما در غزه مایه ننگ بشریت و تمدن مدرن خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha