شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علمای الازهر

حوزه/ شورای کبار علمای الازهر با صدور بیانیه ای به حوادث فلسطین و غزه و کشتار مردم بی گناه و محاصره آن ها واکنش نشان داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای کبار علمای الازهر با صدور بیانیه ای به حوادث فلسطین و غزه و کشتار مردم بی گناه و محاصره آن ها واکنش نشان داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

شورای کبار علمای الازهر، مانند سایر مسلمانان و مردم آزاده و منصف در سراسر جهان، از اصرار رژیم صهیونیستی در تجاوزات وحشیانه تروریستی و کشتار کودکان، زنان، سالمندان و غیرنظامیان، و حملات آن به مساجد، کلیساها، بیمارستان ها، مدارس و خانه ها، وحشت زده است.

در یک دوره تقریباً سه ماهه، ماشین کشتار وحشیانه صهیونیستی در تلاش برای نسل کشی و پاکسازی قومی نژادی و از بین بردن «مسئله فلسطین» و آواره کردن اجباری مردم آن به خارج از سرزمینشان، جان هزاران انسان بی گناه را گرفت، ده ها هزار نفر را مجروح کرد، کسانی را که از این قتل عام جان سالم به در بردند، محاصره کرد و از وسایل زندگی ضروری از آب، غذا، دارو و ارتباطات محروم کرد.

این قتل عام از حافظه تاریخ محو نخواهد شد و مایه ننگ همه کسانی خواهد بود که با پول و سلاح و حتی با سکوت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

موضع شورای کبار علمای الازهر در این خصوص این تجاوز آشکار و جنایتکارانه به مردم بی دفاعی که سرزمینشان اشغال شده و فرزندانش آواره شدند، روشن بود.

در این زمینه، شورای کبار علمای الازهر موضع خود را بیان می کند که در موارد زیر خلاصه می شود:

۱- شورای کبار علمای الازهر از پایداری مردم سرافراز فلسطین در مقابل تروریسم وحشیانه صهیونیستی قدردانی می کند و بر حق آنها برای تمسک به سرزمین خود و دفاع مشروع آنها از میهن خود و مقدسات آن تأکید می کند.

۲- شورای کبار علمای الازهر تهاجم وحشیانه نیروهای اشغالگر را با شدیدترین الفاظ محکوم می کند و حمایت مطلق خود را از حق فلسطینی ها در دفاع از خود و جانشان تا زمانی که اشغالگر غاصب از آنها بیرون رانده شود، اعلام می دارد.

۳- این شورا مهاجرت فلسطینیان از وطن خود به هر جای دیگر را قاطعانه رد می کند و همچنین تمام پیشنهادهای مطرح شده از سوی سران اشغالگر برای حل مسئله فلسطین را رد می کند.

۴- کبار علما، مواضع شرم آور کشورها و دولت های حامی رژیم صهیونیستی در تجاوزات ناعادلانه آن به مردم بی دفاع فلسطین را محکوم می کند و از دولت های این کشورها می خواهد که به صدای ملت های خود که مواضع این کشورها که از رژیم صهیونیستی در تجاوزات وحشیانه آن حمایت می کنند را رد می کنند، گوش دهند.

۵- کبار علما از موضع مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای توقف این کشتارها قدردانی می کند و استفاده از حق وتو ناعادلانه برای ممانعت از برقراری صلح و توقف تجاوز به مردم بی دفاع فلسطین را محکوم می کند.

۶- شورای کبار علما از دادگاه کیفری بین المللی می خواهد که به مسئولیت های خود عمل کند و سرکرده های اشغالگر را به عنوان جنایتکاران جنگی به دلیل ارتکاب جنایات نسل کشی، آوارگی اجباری و کشتار کودکان و بیماران در میان مردم فلسطین که جهان هر روز با تلخی رسانه ها را دنبال می کند، محاکمه کند.

۷- کبار علما از کشورهای عربی و اسلامی می خواهد که اقدامات لازم را برای توقف فوری این تجاوز، شکستن محاصره تحمیلی نوار غزه و رساندن کمک های فوری و دائمی انجام دهند و به وظیفه شرعی که در اجلاس سران عرب در ریاض در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ تأیید شد، عمل کنند.

۸- کبار علما حمایت و پشتیبانی کامل خود را از موضع نیروهای مسلح مصر در هر اقدامی که برای حفظ امنیت ملی و حفظ حقوق مردم فلسطین انجام می دهند، اعلام می دارد.

۹- کبار علمای الازهر به پیگیری مراحل این بحران، روز به روز ادامه خواهد داد تا به خواست خدا پیروز شود و حق پیروز شود.

۱۰- این سخن ما به اعراب و مسلمانان و همه جهان است، درود بر حامیان حق و انصاف در همه حال و لعنت ابدی بر متجاوزان غاصب.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهره IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    نفاق دقیقا یعنی همین دولتهای حامی رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند اما سخنی از همکاری دولت مصر با رژیم صهیونیستی در محاصره غزه نمی کنند
  • مسعود IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    احسنتم