پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

پس از فراخوان چند تشکل صهیونیستی، دیروز تعدادی از شهرك‌نشينان صهيونيست، قصد ورود به صحن مسجدالاقصی را داشتند اما این اقدام تجاوزکارانه با ممانعت جوانان مسلمان روبرو شد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، این اقدام تجاوز کارانه که با هدف فشار بر مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین و توهم صهیونیست ها مبنی بر تسلط بر مسجد الاقصی انجام گرفت، با واکنش های مختلفی در فلسطین و جهان اسلام همراه بود.

 وزارت اوقاف فلسطين طی بيانيه ای با اشاره به تعدی صهیونیست ها به قبله اول مسلمانان، حمایت جامعه بين‌الملل و سازمان‌های حقوقی از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی را خواستار شد.

احسان اوغلو دبيركل سازمان همكاری اسلامی هم با محکومیت اقدامات اخیر صهیونیست ها تصریح کرد: تجاوزات اخیر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، نقض آشكار قطع‌نامه‌ها و قوانين بين‌المللی است و نيروهای اشغالگر صهيونيستی، مسئول اصلی پيامدهای چنین تعدی هایی هستند.

* شیخ الازهر: مسجد الاقصی، خط قرمز ماست

از سوی دیگر دکتر احمد الطيب شيخ الازهر هم که با تصدی این جایگاه همواره موضع ضد صهیونیستی داشته است با صدور بيانيه‌ای تاکید کرد: مسجدالاقصی خط قرمز مسلمانان است.

شیخ الازهر بر مقاومت امت اسلامی در برابر هرنوع بی‌احترامی تاکید کرد و ابراز داشت: كشورهای اسلامی و عربی باید با وحدت و یکپارچگی در برابر تعدی گری های رژيم صهيونيستی به مسجدالاقصی بایستند و توطئه های صهیونیستی برای يهودی‌سازی قدس را با شکست روبرو سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha