یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیده بان الازهر

حوزه/ دیده بان الازهر مصر در گزارشی اعلام کرد: برنامه های درسی مدارس یکی از ابزارهای اصلی تأثیرگذاری بر شکل گیری افکار نسل های نوظهور و ایجاد آگاهی در بین جوانان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دیده بان الازهر مصر در گزارشی اعلام کرد که برنامه های درسی مدارس یکی از ابزارهای اصلی تأثیرگذاری بر شکل گیری افکار نسل های نوظهور و ایجاد آگاهی در بین جوانان است. اما رژیم صهیونیستی از این ابزار برای القای تفکر و آموزش افراطی در مورد نژادپرستی و تبعیض، سوء استفاده می‌کند و برنامه‌های درسی را ظرفی برای بسیاری از زباله های ذهنی و تحریف‌های شناختی قرار می‌دهد که تعصب فکری را تحریک می‌کند و دانشجویان و دانش‌آموزان را به ورطه افراط‌گرایی و تروریسم سوق می‌دهد.

این دیده بان توضیح داد: اهداف آموزشی رژیم صهیونیستی ناشی از اعتقاد مطلق به حق رژیم صهیونیستی بر تمام سرزمین فلسطین و بسیاری از کشورهای عربی و ادعای مالکیت آنها بر آن و گنجاندن ایده توسعه، اشغالگری، خشونت و نفرت از اعراب در برنامه های درسی رژیم صهیونیستی است.

دیده بان الازهر ادامه داد: این به بهانه نجات سرزمینی است که از طلوع تاریخ، ادعای مالکیت آن را داشته اند و کار برنامه های درسی مدرسه مبتنی بر گسترش احساس اضطراب و تنش است و این رژیم با تهدید وجودی مواجه است تا تضمین تداوم شور و شوق و احساس آزار و اذیت در میان نسل های متوالی حاصل شود، به گونه ای که رژیم صهیونیستی را برای دستیابی به وحدت میان عناصر جامعه صهیونیستی و همبستگی بین پیروان او تضمین کند، به ویژه اینکه آنها از ملیت ها، فرهنگ ها و کشورهای مختلف در سراسر جهان هستند.

دیده بان بیان داشت: این اهداف همچنین بر تأیید برتری فرهنگی عبری در طول عصر ها برای ایجاد حس تمایز، برتری و احساس برتری در بین نسل‌های متوالی در رژیم صهیونیستی متمرکز است.

دیده بان الازهر تصریح کرد: این برخلاف تاریخ آنهاست که سرشار از خیانت و توطئه و شورش و سلب حقوق است. گویی رژیم صهیونیستی از اندیشه برتری استفاده می کند تا تصمیمات آن رژیم فراتر از آموزه های ادیان آسمانی و بالاتر از همه ارزش ها، قوانین، آداب و رسوم و میثاق های بین المللی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha