سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمهوری اسلامی اعتماد به نفس ملی و مذهبی را احیاء کرد و کاری کرد تا ملت‌ها به شیعه و مسلمان بودن خود افتخار کنند.

به گزارش حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با اساتید دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با موضوع «جهاد تببین» اظهار داشت: از ابتدا مقام معظم رهبری موضوع جهاد تبیین را مد نظر داشته و نسبت به آن تاکید داشته اما در ایام گذشته اهمیت توجه به این مسئله بیش از پیش احساس شده است.

وی بیان کرد: در ضرورت جهاد تبیین جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد اما متاسفانه باید گفت طی این سال‌ها توجه کمتری به این مسئله شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مباحث مبانی و نظری، پاسخ‌دهی به شبهات، خدمات نظام و اینکه اگر انقلاب نبود وضعیت ما به چه نحو بود، همه نیاز به تبیین دارند، اما از نظر سبک اجرایی طبیعتا باید به دنبال سبکی متاثر و کارآمد باشیم.

حجت‌الاسلام افتخاری ادامه داد: معلم همه ما در زمین جهاد تببین، خود مقام معظم رهبری هستند که با توجه به تبیین مباحثی مانند کرونا، برجام، رابطه با آمریکا، تهاجمات فرهنگی توسط ایشان، می‌توانیم نتیجه بگیریم که رهبر معظم انقلاب یک تبیین‌گر زبردست و توانا هستند که عملکرد ایشان می‌تواند الگویی عالی برای جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این‌ مسائل بحث اقناع سازی، صحبت کردن به نحوی که به دل مردم بنشیند و با سلیقه‌ مخاطبین هم‌خوانی داشته باشد، نیز باید مد نظر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مهم‌ترین نقش جمهوری اسلامی نقش تمدنی است که در این سال‌ها در وجوه مختلف احیاء شده است، به گونه‌ای که این تمدن زبانزد همه کشورهاست.

حجت‌الاسلام افتخاری تاکید کرد: طی سال‌های گذشته برخی از تمدن‌ها از بین رفته‌اند، تا جایی که در شرق و دنیای اسلام یک عقده حقارتی به وجود آمده است و این افراد حتی خودشان را هم قبول نداشتند، اما با آمدن جمهوری اسلامی احساس اعتماد به نفس ملی و مذهبی دوباره احیاء شد و کاری کرد تا ملت‌ها به شیعه و مسلمان بودن خود افتخار کنند.

وی اضافه کرد: ملتی که طی دویست تا سیصد سال اخیر زیر ظلم بوده و نمی‌توانست از خود دفاع کند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار یک تنه در مقابل همه دشمنان و ملت‌ها ایستاده و از حق خود دفاع کرده است و این حرکت نباید دست کم گرفته و لازم است که این قسمت از نقش تمدنی انقلاب اسلامی در جهاد تبیین بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha