پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه طلاب و فضلای استان گلستان

حوزه/ حجت الاسلام گرزین در جمع طلاب و فضلای استان گلستان گفت: بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور به جد معتقد به حجاب و ضروری کردن حجاب در جامعه هستند که بانوان متاهل درصد بالایی را در این پیمایش به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام گرزین در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در نمازخانه دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) قم برگزار شد، حضور در جمع طلاب و فضلا به عنوان مومنین جبهه حق را توفیقی الهی و افتخاری بزرگ دانست و یادآور شد: در بحبوحه درگیری جبهه های نفسانی در دوران آخرالزمان کمتر جمعی را می توان یافت که مومنین گرد هم آیند.

وی انقلاب اسلامی را سفره عزت برای تمام آزادگان جهان دانست که در دوران کنونی به اسلام کرامت بخشیده، به مسلمانان عزت داد.

مدیرکل تبلیغات استان گلستان به ویژگی های بارز علمای استان گلستان اشاره کرد و اذعان داشت: قدردان تلاش تمام بزرگانی که در طول تاریخ دوران غیبت امانتدار امانت الهی بودند هستیم.

وی استان گلستان را از افتخارات کشور و جهان اسلام دانست و یادآور شد: ده ها عالم شیعی در کتب معتبره نقل نمود اند که حضور امام حسن عسکری علیه السلام در حال حیات و اختیار برای ساعاتی در استان گلستان و گرگان اثبات می کند که قدمگاه ایشان آلام بخش نفوس مؤمنین است.

حجت الاسلام گرزین تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به سکان داری طلاب و فضلا را از نیازهای روز جوامع اسلامی و بشری دانست و یادآور شد: متاسفانه برخی از پیاده روی‌ها به نمادهای ضد فرهنگ اسلامی تبدیل شده است؛ در مواجهه با این رویه باید به تمام ابعاد توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی به موضوع پیمایش وضعیت حجاب در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور به جد معتقد به حجاب و ضروری کردن حجاب در جامعه هستند که بانوان متاهل درصد بالایی را در این پیمایش به خود اختصاص داده و جوانان مرد متاهل کمترین درصد را در حمایت از حجاب داشته اند.

بانوان متأهل، بیشترین حامی  حجاب هستند

مدیرکل تبلیغات استان گلستان با بیان این که در زیر پوست شهر و کشور اتفاقات ناخوشایندی در حوزه فرهنگی شکل می گیرد، اظهار داشت: دشمن با ظاهر سازی و القاء تظاهرات ضد فرهنگی به دنبال آن است تا القاء ناامیدی و یأس را در جامعه اسلامی ایجاد نماید.

وی بر لزوم پیگیری فعالیت ها به صورت منسجم در قالب های مختلف قرارگاهی تاکید کرد و یادآور شد: از تقویت بنیه های فرهنگ عمومی کشور و مقابله با سوء استفاده های دشمن از حیث ساختاری و مدیریتی باید به مطالبه عمومی در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام گرزین، پیگیری طرح هایی برای غلبه فرهنگی اعم از فضاسازی محیطی و حضور مومنین در فضاهای گردشگری را از جمله رویکردهای پیش رو دانست و اذعان داشت: نیاز است تا بهره گیری بانوان از تفریح و نشاط سالم نیازمند مطالبه عمومی از مسئولین تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات استان گلستان، بر تقویت ساخت زیرساخت های لازم و تاسیس سالن های ورزشی تخصصی برای تفریح سالم بانوان تاکید کرد و یادآور شد: نیازمند حمایت، کمک و مشورت دوستان برای بهبود چهره فرهنگی استان گلستان هستیم.

وی، به گستره رویش‌های انقلاب و فزونی روزافزون روحیات معنوی در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: نیازمند تربیت نیروهای تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اعم از تربیت کودک، مشاجرات و اختلافات خانواده و زوجین، مسائل اعتقادی، مسائل فرق و اختلافات مذهبی، انحرافات اخلاقی، مسائل سیاسی و... می باشیم.

حجت الاسلام گرزین راه اندازی مرکز تعالی خانواده و تربیت کارشناس خانواده را از رویکردهای جدید سازمان تبلیغات استان گلستان دانست و یادآور شد: از کارشناسان فرهنگی، قرآنی و فعالان دانشی در حوزه فرق و ادیان تقاضا داریم تا ما را در اصلاح رویکردهای فرهنگ دینی استان یاری نمایند.

وی با اشاره به این که عزم مسئولین استان بر اصلاح زیرساخت ها و بهبود اوضاع اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی کشور استوار است، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته، اوضاع بد و مشکلات اقتصادی به دستمایه‌ای برای لجن مالی بودجه نهادهای فرهنگی تبدیل شده بود.

حجت الاسلام گرزین در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: همواره نیازمند همکاری طلاب و دانشجویان نخبه استان در راهبردپردازی فرهنگی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود اوضاع فرهنگی استان هستیم.

بانوان متأهل، بیشترین حامی  حجاب هستند

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام عراقی، نماینده طلاب و فضلای گرگان، هدف از برگزاری این جلسه را آمادگی برای مواجهه با ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نورز دانست و ابراز داشت: این جلسه ناظر به اصل مهم تبلیغ دینی و بهره گیری از مبلغین بومی منطقه و فعال سازی روز افزون گروه های جهادی شکل گرفته است.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع نمایندگان استان گلستان، با بیان این که امیدواریم نمایندگان طلاب استان در تمام کرسی های تخصصی مجمع نمایندگان طلاب حضور داشته باشند، اظهار داشت: برگزاری جلسات متعدد به مناسبت های ملی و مذهبی که به صورت منطقه ای و استانی برگزار شده است.

نماینده طلاب و فضلای گرگان با بیان این که در کنار توجه به بُعد معیشتی طلاب به مباحث دانش افزایی، مهارتی، فرهنگی و ورزشی طلاب معزز نیز توجه نموده‌ایم، خاطرنشان کرد: تاسیس و راه اندازی شعبه ای از دانشگاه مذاهب اسلامی در استان گلستان در کناره خزر و در شهر گنبد، زمینه خوبی را برای تقویت بنیه های آموزش عالی استان فراهم نموده است.

حجت الاسلام عراقی توزیع بسته های حمایتی در میان طلاب نیازمند را از دیگر اقدامات مجمع نمایندگان استان گلستان دانست و اذعان داشت: معرفی تعدادی از طلاب مستعد و نخبه به سازمان ها برای بهره گیری از ظرفیت این عزیزان و کمک به گروه های فعال فرهنگی و جهادی از دیگر برنامه ها بوده است.

وی با اشاره به تشکیل ۸ گروه فعال جهادی و فرهنگی با فعالیت های تخصصی در مناسبت های گوناگون، اظهار داشت: تشکیل قرارگاه حوزوی در استان گلستان و تقویت روحیه انقلابی استان و خلق حماسه با شکوه در انتخابات تنها گزارشی اجمالی از فعالیت های مجمع نمایندگان استان است.

نماینده طلاب و فضلای گرگان در ادامه به روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله اشاره کرد و ابراز داشت: حکم جهاد تبیین مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در قالب های مختلف چهره به چهره، تبلیغ گروهی و ... می تواند شکل گیرد.

حجت الاسلام عراقی ضمن تاکید بر اهمیت ارتقاء سواد رسانه ای و مهارت های پژوهشی میان طلاب و اساتید حوزه های علمیه، بر جایگاه فناوری های ارتباطی نوین در خلق عرصه جدید تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه بر آنیم تا ناظر به مشکلات و آسیب های حوزه های تبلیغی و فرهنگی استان در رابطه با راهکارهای مواجهه صحیح با مسائل فرهنگی و اجتماعی استان گفتگو داشته باشیم.

نماینده طلاب گرگان در پایان از حمایت ها و پشتیبانی های آموزشی فرهنگی و تحقیقاتی نماینده ولی فقیه در استان گلستان از حوزه های علمیه خواهران و برادران و جامعه المصطفی تقدیر کرد.

بانوان متأهل، بیشترین حامی  حجاب هستند

حجت الاسلام جواد آبدار، نماینده طلاب و فضلای گنبد کاووس، مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه نیز در ادامه این نشست، ضمن تبریک حلول ماه شعبان المعظم و اعیاد آن، به موضوع جهاد تبیین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نه تنها نباید از جبهه کفر و نفاق پیروی نکنیم، بلکه باید در مقابل تهاجم فرهنگی مقتدرانه ایستادگی نمود.

وی جهاد تبیین در حوزه مسائل فکری و فرهنگی را از ضروریات رسالت طلاب دانست و افزود: جهاد تبیین واقعی جهادی است که توأمان با علم و منطق بوده و آراسته به استدلال های قرآنی و روایی باشد.

نماینده طلاب گنبد و مینودشت به فرازهایی از آیات الهی اشاره وگفت: باید در مقابل توطئه ورزی و دسیسه های شوم دشمنان و تلاش آنان برای گمراهی جوامع اسلامی خود را آماده جهاد در حوزه های مختلف فکری معرفتی نموده، تبیین بایسته‌ای از حق و حقیقت داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha