یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1013548
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
ی

حوزه / آیین رونمایی از یادمان سرداران شهید کاشان با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و بازرسی استانداری اصفهان و یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به مناسبت اعیاد شعبانیه، آیین رونمایی از یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان یک شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و بازرسی استانداری اصفهان، مسئولان محلی، یادگاران دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و ایثارگران کاشان برگزار شد.

آقای حسن بخشنده امنیه، شهردار کاشان در این مراسم با تاکید برخورداری برنامه‌های فرهنگی شهر کاشان از پیوست‌های ایثار و شهادت، گفت: یکی از دغدغه‌هایم از همان ابتدای دوران خدمتگزاری به عنوان شهردار کاشان، عدم برخورداری دارالمومنین از ورودی‌های متناسب با پیشینه تمدنی، فرهنگی، دینی و مکتبی این خطه بوده است.

وی، تصریح کرد: برای من بسیار جای سوال بود که چرا شهری با ۱۸۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و جمعیت کثیری ایثارگر و جانباز نمی‌تواند نشانه‌ای از این ظرفیت و افتخارات را به میهمانان خود عرضه کند.

شهردار کاشان، با اشاره به آغاز فرآیند طراحی و نصب یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان از چند ماه گذشته عنوان کرد: به دنبال ساخت یادمانی بودیم که بتواند در عین جذابیت و زیبایی، جلوه‌ای از روح ایثار و شهادت مردمان این شهر را به تصویر بکشد.

بخشنده امنیه، افزود: در نهایت با تلاش مستمر این کار در آستانه سال نو به اتمام رسید و امروز شاهد رونمایی از این یادمان هستیم.

به گفته وی، این یادمان به تعداد ۳۰ عدد با ابعاد ۱.۵ *۳.۵ متر طراحی و اجرا شده است که هر یک از آن ها شامل تصویر ۳ شهید بزرگوار است.

بخشنده امنیه، اعتبار صرف شده برای اجرای این یادمان را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال ذکر و تأکید کرد: در طراحی این یادمان از نظرات کارشناسان و متخصصان مختلف بهره گرفته شده است.

وی، با بیان اینکه در طراحی این یادمان سعی شده از نمادهای اصیل کاشان و همچنین عرصه ایثار وشهادت به درستی استفاده شود گفت: محراب و پیشانی‌ ‌بند دوران دفاع مقدس و ترکیب آن با شمسه به عنوان یکی از نقوش سنتی معماری کاشان در این یادمان به کار رفته است.

شهردار کاشان در پایان تأکید کرد: نگاه مدیریت شهری در این دوره به حوزه ایثار و شهادت بسیار ویژه خواهد بود و پیوست‌های این حوزه در بخش‌ها و پروژه‌های گوناگون به ویژه برنامه‌های فرهنگی شهر مدنظر قرار داده می‌شود.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha