جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری دوره تربیت مربی

حوزه/ نشست بصیرتی مربیان حوزوی و ناحیه مقاومت بسیج خواهران و برادران استان مرکزی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در نشست بصیرتی مربیان حوزوی و ناحیه مقاومت بسیج خواهران و برادران استان مرکزی که به مدت سه روز متوالی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ الی ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ در مجتمع اردوگاهی یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار گردید، حجت الاسلام امام پور به بیان ارزش و اهمیت و جایگاه مربیان و تعلیم و تربیت پرداخت.

وی افزود: تعلیم و تربیت باید براساس مسئولیت پذیری و کادرسازی صورت گیرد و تربیت متربی فراتر و باارزش تر از آموزش می باشد، لذا آموزش اسلوب و روش خاص خود را دارد و تربیت بسی فراتر و براساس باور و اعتقادات خواهد بود و براین پایه در وهله اول باید نقطه شروع کار مربی از حجت درونی عقل و فطرت الهی که خداوند در وجود همه انسانها قرار داده کمک بگیرد و از حجت بیرونی که شامل قرآن، پیامبران، ائمه و ولایت فقیه و مراجع تقلید است، به عنوان سرلوحه و مرجع برای تربیت قرار دهد.

در دومین روز دوره آموزشی، کلاس آسیب شناسی تربیتی با حضور حجت‌الاسلام اعزازی برگزار گردید.

وی در خصوص نحوه شناخت آسیب و چگونگی برخورد و مقابله و رفع آسیب های تربیتی مطالبی را بیان کرد.

استاد حوزه افزود: آسیب، هر نوع مانعی را شامل می شود که مانع پیشرفت آن عمل شود وبا شناخت آسیب در هر زمینه ای شکست معنا پیدا نمی کند و در کار تربیت برای اینکه دچار آسیب نشویم ؛باید صبور بود و بایدتربیت به صورت تدریجی صورت گیرد. کار تربیت نیز می تواند در زمینه های مختلف از جمله :جذب،تثبیت،مطالعه ،کارسازی و ... صورت گیرد .

در سومین روز دوره آموزشی، کلاس کارگاهی جهت تعلیم و تربیت کودک و نوجوان برپایه دین و اسلام توسط حجت الاسلام رجبی برگزار گردید.

وی بیان کرد: تعلیم و تربیت باید براساس قاعده و روش دینی و قرآنی و نیز برگرفته از روش و گفتار قرآن و ائمه هدی علیهم السلام صورت گیرد و یک مربی باید آشنایی کامل به ارکان تعلیم و تربیت داشته باشد و بتواند رابطه ی کلامی و حتی غیر کلامی بین چند نفر را برقرار کند و دارای برنامه ای منظم باشد، لذا برای یک کلاس مفید و موثر؛ داشتن برنامه و هدف و ارتباط قوی بین مربی و متربی از اصول مهم روش کلاس داری خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha