شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویری از مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی-1

حوزه/ در پی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی، رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، نهادهای عالی حوزوی، علما، فضلا و مسئولان کشوری و لشگری، پیام های تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در پی ارتحال فقیه بصیر حضرت آیت الله علوی گرگانی، رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، نهادهای عالی حوزوی، علما، فضلا و مسئولان کشوری و لشگری، پیام‌های تسلیتی صادر کردند که متن این پیام‌ها در زیر به صورت جداگانه آمده است:

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی آیةالله آقای حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی را تسلیت گفتند.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

رحلت عالم ربّانی آیةالله آقای حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی قم و به همه‌ی شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان بخصوص به مردم مؤمن گلستان که ارادت ویژه به این بزرگوار و والد محترمشان مرحوم آیةالله آقای حاج سیدسجاد علوی داشتند، و بالأخص به خاندان گرامی و فرزندان مکرّمشان تسلیت عرض میکنم. این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کرده‌اند که موجب فیض و رحمت الهی است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسألت میکنم و امیدوارم با اجداد طاهرینشان محشور گردند.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۴ اسفند ۱۴۰۰

حضرت آیت الله نوری همدانی درپی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی پیام تسلیتی صادر کردند که متن پیام معظم له به این شرح است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خبر ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد علی علوی گرگانی (رحمت الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید.
این عالم متقی عمر با برکت خود را در ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) سپری کرد و با تربیت طلاب و فضلا و تألیف آثار ارزنده‌ای از خود بجای نهاد.
تواضع و ساده زیستی و اخلاص از دیگر ویژگی های این شخصیت بود.
اینجانب فقدان این عالم متقی را به عموم ارادتمندان و مقلدان و حوزهای علمیه و تمامی وابستگان خصوصاً اهالی انقلابی و متدین گلستان تسلیت عرض نموده و علومقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.
حسین نوری همدانی

پیام تسلیت حضرت آیت الله سبحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ارتحال عالم بزرگوار مرحوم مغفور آیت الله حاج سید محمدعلی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه موجب  تاسف و تاثر گردید.
فقید سعید علاوه بر کمالات علمی و روحی فرزند عالم بزرگوار مرحوم آیت الله حاج سید سجاد گرگانی بوده که در منطقه، عالم شاخص و مدافع ولایت و مورد احترام قاطبه استان بود.
اینجانب این ضایعه را به حضرت ولی عصر(عج) و علمای حوزه های علمیه و دوستان و علاقمندان این عزیز از دست رفته، به بیت ایشان و آقازادگان بالاخص مردم گلستان تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت دارم.
جعفر سبحانی

متن پیام تسلیت حضرت آیت الله  جوادی آملی در پی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی به این شرح است:

انا لله وانا الیه راجعون 
ارتحال فقیه أهل بیت (علیهم السلام) حضرت آیة الله علوی گرگانی سانحه سنگین و مصیبت صعب بود. این رخداد تلخ را به حوزه های  علمیّه و جامعه روحانیت و شاگردان این روحانی اثر گزار تسلیت،  علو درجه این عالم راحل و صبر و اجر بیت مکرم ایشان از خدای سبحان مسئلت می شود 
 جوادی آملی

اسفندماه ۱۴۰۰

پیام تسلیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی  به مناسبت رحلت حضرت آیت الله حاج سید محمد علی علوی گرگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

خبر رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله حاج سید محمدعلی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه موجب نهایت تأسف و تأثر گردید.

این فقیه بزرگوار سالیان متمادی علاوه بر پرورش شاگردان فراوان، آثار و تألیفات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت. حضور او در میان مردم منشأ آثار فراوانی بود و امروز جای خالی ایشان احساس می گردد.

اینجانب این ضایعه ی مؤلمه را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران بویژه مردم باصفای استان گلستان، شاگردان، مقلدان و ارادتمندان و بالاخص بستگان و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علوّ درجات و حشر او را با اجداد طاهرینش و صبر و اجر فراوان را برای بازماندگان خواستارم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی
۲۵/اسفند/۱۴۰۰

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید حوزه علمیه قم را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال عالم برجسته و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی(رحمة الله علیه) موجب تأثر و تألم گردید. این فقیه بصیر و انقلابی سالها در حوزه‌های علمیه به نشر معارف اسلامی و ترویج علوم مکتب اهل بیت(علیهم السلام) همت گماشت و به تربیت طلاب و فضلای گرانقدر پرداخت.

سلوک مردمی و انقلابی، حمایت و پشتیبانی صریح از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و همچنین زهد و ساده‌زیستی، از وجوه برجسته شخصیت آن عالم فرزانه و جلیل القدر است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این عالم مجاهد و ارجمند را محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید(دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گلستان، فرزندان محترم و ارادتمندان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عالم ربانی، رحمت و مغفرت الهی و برای مصیبت دیدگان، صبر و اجر مسألت می‌نماید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
العلماء ورثة الانبیاء
 ارتحال فقیه گرانمایه مرحوم آیت الله العظمی آقای حاج سید محمد علی علوی گرگانی( قدس الله نفسه الزکیه)( را محضر شریف حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه)،  رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عالیقدر، ملت شریف ایران، مردم عزیز گرگان،  روحانیت ارجمند،  حوزه های علمیه  و  بیت شریف آن شخصیت بزرگوار  تسلیت و تعزیت عرض می کنم .
معظم له مراتب علمی خودرا در نجف و قم نزد بزرگان حوزه‌های علمیه سپری کرد وبه درجات عالی فقاهت  دست یافت و نجابت و بصیرت و خدمات ایشان در ارشاد مردم و همراهی نظام و انقلاب اسلامی ستودنی است و فراموش نخواهد شد.
ضمن طلب علو درجات برای آن فقیه عالیقدر و آرزوی سلامت و صبر برای بازماندگان محترم و آقازادگان مکرم، برای بزرگداشت مقام والای ایشان درس‌های حوزه علمیه قم فردا(چهارشنبه ۲۵/۱۲/۱۴۰۰)تعطیل اعلام می شود.

عاش سعیدا و مات سعیدا.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

پیام تسلیت استاندار قم به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی
بار دیگر جهان تشیع و شهر مقدس قم این حرم کبریایی و پایگاه فقاهت و مرجعیت شیعی، داغدار فراق عالمی عامل، فقیهی وارسته و مجتهدی بزرگ آیت الله العظمی حاج شیخ سید محمد علی علوی گرگانی(ره) شد.
عالمی بزرگ و با اخلاص که خوش خلقی، تواضع ،فروتنی، قناعت، ساده زیستی و مناعت طبع ایشان زبانزد اطرافیان، دوستان و شاگردانش بود و سراسر دوران حیات شریف خویش را در راه نشر، ترویج، ارشاد وتدریس علوم و معارف اهل بیت علیهم السلام صرف نمود و با تربیت شاگردانی متعهد و مکتبی و تالیف کتب و آثار ارزنده دینی، خدمات ارزشمند و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشتند. همچنین این مجاهد نستوه با کارنامه ای درخشان در مبارزات سیاسی بر علیه طاغوت و از چهره های مورد وثوق امام راحل و مقام معظم رهبری، نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن از ابتدای نهضت تاکنون و به ویژه در زمان های حساس داشته و با بصیرت وارد عرصه دفاع از انقلاب می شدند.
اینجانب با کمال تاسف، فقدان این مرجع عالیقدر را له محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) حوزه های معزز علمیه و همه شاگردان و ارادتمندان این عالم فرهیخته به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان برای آن عالم بزرگوار علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر جزیل مسالت دارم.
سید محمد تقی شاهچراغی
استاندار قم

مراسم تشییع پیکر حضرت آیت الله علوی گرگانی روز چهارشنبه در گرگان و روز پنج شنبه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

در اطلاعیه ای که بیت معظم له منتشر کرده است آمده:
بسم الله الرحمن الرحیم

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در پی ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره الشریف)
مراسم تشییع ( اول - استان گلستان، شهر گرگان ) روز چهارشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۵ ساعت ١٠ صبح، از میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله
مراسم تشییع و تدفین ( دوم - استان قم ) روز پنجشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۶ ساعت ١٠ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س)

پیام تسلیت آیت الله سیفی مازندرانی  در پی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی

                 بسمه تعالی
      إنّما یخشی الله من عباده العلماء

 خبر ناگوار رحلت عالم ربانی و فقیه صمدانی آیة الله علوی گرگانی موجب تأسّف و  اندوه گردید.

ایشان از فقهای انقلابی و با بصیرت بودند و فقدان این چهره ی درخشان فقاهت ضایعه ای برای حوزه های علمیه می باشد.

غفر الله و رفع درجاته و حشره مع أجداده الطاهرین محمد و اله الطیبین.

حوزه علمیه قم / علی أکبر سیفی مازندرانی

۲۴ /۱۲/ ۱۴۰۰

 پیام تسلیت استاد هادوی تهرانی در پی ارتحال حضرت آیت الله  سید محمد علی علوی گرگانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انما یخشی الله من عباده العلماء (فاطر، ۲۸)

   ارتحال مرجع عالی قدرحضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد علی علوی گرگانی(رحمة الله علیه) موجب کمال تأسف و تاثرگردید.

   بی شک افول این ستاره فقاهت از آسمان پر ستاره حوزه مبارکه قم، ثلمه ای است که چیزی آن را جبران نمی کند.

   این جانب ضمن تسلیت این ضایعه اسفناک به حضور مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف و تمامی مراجع عظام تقلید بویژه مقام معظم رهبری (دامت برکاتهم) و علما و فضلا وطلاب حوزه های علمیه به ویژه فضلا وطلاب و اهالی استان گلستان و خانواده معظم به ویژه آقازاده های مکرم ایشان، برای آن فقیه دانشمند هم نشینی با محمد و آل محمد (علیهم السلام) و برای تمام بازماندگان و علاقمندان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد بی بدیل خواستارم.

مهدی هادوی تهرانی

قم آشیانه آل محمد (علیهم السلام)

۲۴ اسفند ۱۴۰۰

۱۲ شعبان المعظم ۱۴۴

متن پیام تسلیت تیپ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق علیه السلام به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی 
    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
ارتحال مرجع عظیم الشأن، فقیه عالیقدر، عالم بصیر وانقلابی، حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی قدس سره، موجب تاثر وتالم فراوان گردید.
فقدان این مرجع زمان شناس که از چهره های برجسته حوزه علمیه قم به شمار می رفت و در سراسر عمر بابرکت خویش با پیروی از خط راستین اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم ضمن ارشاد و راهنمایی مردم ،در عرصه دفاع از نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش چشمگیر داشت، از مصادیق بارز "ثلمه فی الاسلام " است.
تیپ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق علیه السلام ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مد ظله العالی ودیگر مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه ونیز تمام مقلدین و ارادتمندان ایشان ،از درگاه خداوند متعال برای روح بلند و ملکوتی آن عالم ربانی و فقیه صمدانی علو درجات و رحمت واسعه ی الهی وبرای بازماندگان ایشان صبر جمیل واجر جزیل مسئلت می‌نماید.
روابط عمومی تیپ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق علیه السلام

پیام تسلیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان سمنان

إنا لله و إنا الیه راجعون

ارتحال عالم ربّانی حضرت آیةالله العظمی آقای حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه را محضر امام زمان ارواحنا فدا و مقام عظمای ولایت و مراجع عظام تقلید  و به همه‌ی شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان تسلیت عرض می کنیم از خداوند متعال علو درجات برای ایشان و حشر با اجداد طاهرینش و صبرو اجر برای فرزندان و خاندان  مکرم مسٱلت داریم

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان سمنان
نمایندگان  طلاب و فضلای شاهرودی حوزه علمیه قم

پیام تسلیت رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی مرجع بصیر و عالم ربانی حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی رحمت الله علیه، را به محضر امام عصر،  مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و فرزندان و خاندان مکرم شان تسلیت عرض می‌کنم.

سال‌های عمر شریف آن مرجع بصیر و انقلابی در  تفقه در دین، تدریس و تربیت شاگرد فراوان و انجام خیرات و خدمات عمومی متعدد صرف شد.

تواضع کم نظیر معظم له در برابر مردم و شاگردان، تلاش خستگی‌ناپذیر در فعالیت‌های علمی، بیانی روان در تدریس، توانمندی در خطابه و ساده زیستی از نکات برجسته زندگی پربرکت ایشان بود.

از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم فرزانه و صبر و اجر برای فرزندان و یادگاران مکرم و مقلدان و دوست‌داران محترم، خواستارم.

پیام آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین در پی رحلت مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ (البقرة: ۱۶۹)

روح بلند مرجع عالی‌قدر و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی (رضوان الله عالی علیه) به ملکوت اعلی پیوست. آن مرحوم فقیهی محقق،عالمی مردم‌دار و واجد کمالات اخلاقی و علمی برجسته بودند. محبت و علاقۀ وافر ایشان به خاندان اهل بیت (صلواة الله علیهم أجمعین) و به‌ویژه حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) فراموش‌ناشدنی بود. اینجانب فقدان آن عالم ربانی را به پیشگاه حضرت صاحب‌الأمر بقیة‌الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، عموم شیعیان و ملت بزرگ ایران، بیت مکرم و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال برای روح آن فقیه والامقام آرامش و آمرزش و برای بیت بزرگوارشان صبر و تسلی آرزو دارم.

محسن فقیهی
دوازدهم شعبان‌المعظم ۱۴۴۳
قم المقدسة
 

پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی به دنبال درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِیخبر تأسفبار ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه مایه تألم و تأثر فراوان اینجانب گردید.

ایشان فقیه متقی و وارسته ای بودند که نزد پدر بزرگوارشان آیت‌الله سید سجاد علوی اعلی الله مقامه الشریف بزرگ شده و خود نیز شاگردان زیادی را در مسیر علم و تقوا پرورش داده و تا هفته‌های پایانی عمر خویش کرسی درس‌شان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برپا بود و با وجود کسالت جسمانی، به ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام اهتمام فراوان داشتند.

این عالم بزرگ با هدایت‌ها و مواضع حکیمانه خود همواره حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بودند و دیگران را نیز به این امر توصیه می کردند و درگذشت ایشان ضایعه ای بزرگ برای امت مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اینجانب از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رحلت این مرجع عالم تشیع را خدمت حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع عظام تقلید، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی، حوزه های علمیه، شاگردان، مقلدان، دوستداران، مردم، فرزندان، خانواده و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت عرض می کنم و در کنار حرم کریمه اهل‌بیت(س) علو درجات آن شخصیت والا را از خداوند متعال طلب نموده و برای بیت معزز و ارادتمندان ایشان صبر جزیل را مسئلت دارم.

سید محمد سعیدی

تولیت آستان مقدس قم

دروس حوزه علمیه قم روز چهارشنبه تعطیل شد

طی ابلاغی که از سوی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه اعلام شد، دروس حوزه‌ علمیه قم در سوگ ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی روز چهارشنبه تعطیل است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

تاریخ پر افتخار شیعه همواره شاهد عالمان عاملی بوده که وجود آنان برای پویندگان راه سعادت و معنویت هادی و راهنماست.

فقیه عالیقدر و مرجع عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمدعلی علوی گرگانی قدس الله نفس الزکیه که به تأسی از اساتید خویش همچون حضرت آیت‌الله بروجردی و امام راحل عمر شریف خود را در راه تعلیم و تعلم و خدمت به مکتب قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام سپری نمود، نه تنها در معنویت و اخلاق بلکه در ساده زیستی و خدمت به مردم شخصیتی کم نظیر بود.

این عالم آگاه به زمانه که با تربیت شاگردان و تألیفات عمیق و متناسب با نیاز زمان همواره در راه اعتلای دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ساعی بود، نه تنها در مرجعیت دینی بلکه در جایگاه شخصیتی اجتماعی، محل رجوع آحاد مردم بود.

ارتحال جانسوز آن مرجع بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و عموم مردم شریف ایران بالأخص به بیت مکرم و فرزندان معزز ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال رحمت واسعه الهی برای آن مرجع بزرگوار و صبر و اجر برای خانواده محترم ایشان مسئلت دارم.

سید جمال‌الدین میرمحمدی

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور

متن پیام تسلیت مدیر جامعه الزهرا در پی ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال ملکوتی عالم مجاهد؛ حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه را به محضر مبارک حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری(دام ظله)، مراجع‌ عظام، طلاب محترم، دوستداران و مقلدان و بیت معزز ایشان تسلیت و تعزیت‌ عرض مینمایم.
امیدوارم روح این عالم بزرگوار با ارواح مطهره ائمه هدی علیهم السلام محشور باشد.

متن پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به این شرح است:

انالله و اناالیه راجعون 
خبر تلخ ارتحال عالم برجسته، مرجع عظیم‌الشان، مردمی، انقلابی و مجاهد شیعیان جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی، اندوه و غمی جانکاه در قلوب همه مومنان و علاقه‌مندان مکتب اهلبیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) در بر داشته و بدون شک ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای حوزه‌های علمیه، مدارس دینی و علاقه‌مندان به علم و دانش در سراسر جهان خواهد بود.
الطاف و حمایت‌های بی‌دریع ایشان از اصحاب فرهنگ و هنر و ادب زبانزد خاص و عام و رهنمودهای حکیمانه، رهگشا و داهیانه ایشان قوت قلب مدیریت،  کارکنان و اصناف مرتبط با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بود.
اینجانب مصیبت ارتحال این عالم فرزانه را به محضر امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)،  مردم انقلابی ایران اسلامی، شاگردان، ارادتمندان و بیت داغدار ایشان تسلیت گفته و از خداوند قادر متعال برای آن مرجع جلیل‌القدر علو درجات مسئلت دارم.

سید موسی حسینی کاشانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال فقیه برجسته و عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی(ره) موجب تأثر و تألم شدید شد.
ایشان فقیهی انقلابی واستادی عالیقدربودندکه عمرشریف وپربرکتشان رادرراه کسب معارف اسلامی و نشر آنها و همچنین تربیت طلاب و فضلای ارزشمندمصروف کردند.
 آن مرحوم ازعلمای مردمی، زاهد و ساده‌زیست وهمواره همراه ولایت فقیه وانقلاب بودند.
اینجانب رحلت این مرجع عالیقدر را محضر امام عصر(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید(دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گلستان، فرزندان و ارادتمندان و بازماندگان تسلیت گفته و از درگاه الهی  برای آن فقیدسعید، رحمت واسعه الهی و برای مقلدان وارادتمندان، صبر و اجر مسألت می‌ کنم.
 حمید شهریاری
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

متن پیام تسلیت مجمع جهانی شیعه شناسی بمناسبت ارتحال حضرت آیت الله  علوی گرگانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
   انا لله و انا الیه راجعون 
 العلماء باقون مابقی الدهر .

ارتحال مرجع عالیقدر شیعیان ، حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی قدس الله نفسه الزکیّه ، شیعیان جهان را درسوگ و غم مولمه و مصیبت بزرگ دیگری فرو برد .  
  به محضر مبارک امام زمان ارواحنا له الفدا ، مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه ، مقلدین و ارادتمندان آن فقیه بزرگوار و بخصوص آقازادگان معزز و بیت شریفشان تسلیت عرض میکنیم .  
   آن مرجع بزرگوار و خدوم و دلسوز دین و ملت ، اوصاف پارسایی و گشاده رویی و تواضع و نّصح و هدایت و ارشاد را دانش و بینش و نگرش جهانی آمیخته بود و الگویی عینی برای نسل های نو و نمونه ای از سیره و سلوک مجتهدان و فقهیان ساده زیست و مردمی و پارسای ماضی بود . 
  اهتمام به تعلیم و تربیت فضلای موثر برای جامعه و حوزه علمیه و دانشگاه ، و نشر معارف آل الله و ترویج علوم مکتب امامان معصوم علیهم السلام از وجوه و خصال بارز در شخصیت آن عالم ربانی و مرجع جلیل القدر و فرزانه و متخلق و عالمِ عامل بود .  
 حمایت ها و پشتیبانی و معاضدت های بیدریغ وی از امام و انقلاب اسلامی و نظام و رهبری مستمر و مدام بود ، و نصایح به موقع و مشفقانه و دلسوزیهای وی راهنما و هدایتگر مدیران و مسئولان در تمامی فراز و نشیب ها بود . 
  از خداوند متعال ترویح و تعالی روح و ترفیع درجات و رضوان و رحمت واسعه برای آن مرجع فقید و صبر و اجر برای آقازادگان و بیت محترم و ارادتمندان آن سید جلیل القدر و بزرگوار راحل مسئلت می نماییم . 
                   آیت پیمان 
    دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی 
              ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

  مراسم ترحیم و بزرگداشت از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار می شود

 مراسم ترحیم و بزرگداشت حضرت آیت الله  علوی گرگانی از سوی رهبر معظم انقلاب  روز پنجشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۶ بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم تشییع و تدفین* آن عالم ربانی، روز پنجشنبه ١۴٠٠/١٢/٢۶ ساعت ١٠ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) صورت خواهد گرفت.

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی :

بسمه تعالی 

((الذین تتوفاهم الملائکة طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنة بما کنتم تعملون))

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی موجب  تاسف و تاثر فراوان گردید.

فقدان این عالم گرانقدر و انقلابی که از برجسته ترین اساتید حوزه علمیه قم بودند و از آغاز انقلاب اسلامی ملت ایران، لحظه ای از همراهی و پشتیبانی  این نهضت الهی دریغ نکردند و در مدت عمر پربرکت خویش، جمع کثیری از فضلا و جویندگان علم از افادات و تحقیقات علمی و آثار ایشان   بهره مند گشتند، خسرانی بزرگ برای حوزه های علمیه بشمار می آید.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر  امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام و حوزه های علمیه و شاگردان و ارادتمندان و علاقمندان آن عالم بزرگوار به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم و علو درجات و همجواری با اولیاء الهی را برای آن عزیز از محضر ربوبی مسئلت دارم. 

آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه و شاهچراغی استاندار قم با صدور پیامی مشترک روز پنج‌شنبه را در شهر مقدس قم، به‌عنوان عزای عمومی اعلام کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه که عمر گرانمایه و پر برکت خویش را صرف پرورش شاگردان فاضل و متعهد نموده و در عرصه‌های گوناگون جنگ حق علیه باطل مجاهدانه به تبیین و تعلیم و تربیت پرداختند، موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

ایشان فقیه وارسته ای بودند که به مردم داری و مهربانی، بصیرت، زهد و تقوا، معنویت و پارسایی شهرت داشتند و در بزنگاه های حساس پشتیبان موثری برای ایران عزیز، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و گام‌هایشان همواره در جهت رفع موانع ظهور منجی عالم بشریت بود.

اینجانبان با توجه به نقش و جایگاه برجسته علمی، معنوی، اخلاقی و مردمی این مرجع عالی مقام، ضمن تسلیت ارتحال ایشان به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حوزه‌های علمیه، شاگردان ایشان و مردم شریف استانهای عالم پرور قم و گلستان و بیت مکرم آن عزیز سعید، روز پنج شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ را در استان قم، عزای عمومی اعلام می‌نماییم و از درگاه خداوند متعال علو درجات و همنشینی با اهلبیت عصمت را برای آن‌ عالم مجاهد و وارسته مسئلت داریم.
امام جمعه و تولیت آستان مقدس قم
سید محمد سعیدی
استاندار قم
سید محمدتقی شاهچراغی

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران:

اذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال مرجع عالیقدر  حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی موجب تالم و اندوه جامعه اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) گردید.
اینجانب این ضایعه اسفناک را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، جمیع ارادتمندان ، مقلدان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.
خدمت خالصانه به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)،حوزه های علمیه و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خصوصیات بارز این عالم و فقیه بزرگوار  بود.
اینک در آستانه میلاد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ، یاد و خاطره این عالم ربانی را که همواره در حوزه معارف مهدویت و مسجد مقدس جمکران اهتمام ویژه داشت ، گرامی داشته و  از درگاه خدای رحمن و رحیم برای ایشان علّو درجات و رحمت بی‌کران و رضوان الهی مسالت دارم.
تولیت مسجد مقدس جمکران
محمد حسن رحیمیان

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح یزدی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت بزرگ مرجع انقلابی عالم تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی که عمر با برکت خود را مخلصانه صرف تعلیم و ترویج احکام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی نمود، به محضر مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مراجع عظام و علمای اسلام حفظهم الله و عموم شیعیان و علاقمندان و نیز بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای همه بازماندگان و بیت شریف ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.
حشره الله مع أجداده الطاهرین

مجتبی مصباح

متن پیام تسلیت آیت الله سید محمدتقی دیباجی اصفهانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قد روی عن الامام الصادق سلام الله علیه:
 اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدّها شیء (اصول کافی:۱/۳۸)
رحلت عالم ربّانی و مرجع بصیر از ذراری و سلاله پاک پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) حضرت آیت الله حاج سید محمدعلی علوی گرگانی (رضوان‌الله‌علیه) مایه تأسف و تأثر گردید.
وی سالیانی مستمر به نشر معارف نبوی و علوی و تدریس فقه و اصول در حوزه علمیه اشتغال داشت و جمعی از طلاب و دانشجویان حوزه علمیه قم از محضر و محاضرات وی استفاده می‌نمودند.
این ضایعه اسفناک را به طلاب حوزه علمیه و به شاگردان و مقلدان ایشان و مردم شریف ایران به ویژه به خاندان گرامی و فرزندان مکرمشان تسلیت عرض نموده؛ امید است خداوند منان ایشان را در اعلی علیین با اجداد طاهرینش محشور و به فرزندان و خاندانش صبر و سلوی و آرامش عطا فرماید.
سید محمدتقی دیباجی اصفهانی
۱۳شعبان۱۴۴۳

پیام تسلیت سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله علوی گرگانی

بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله):
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیءُُ
با نهایت تاثّر وتالّم ارتحال ملکوتی فقیه مجاهد وعالم ربانی، مرجع عظیم الشان عالَم تشیّع، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (رضوان الله تعالی علیه) را به ساحتِ اقدسِ حضرت، ولی الله الاعظم، امام زمان (ارواحنافداه) ونایب برحقش، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مُدّ ظِلُهُ العالی) وبه محضر مراجعِ عِظام (اَیّدَهُمُ الله) وحوزه‌های علمیه وبه عمومِ علاقه مندان، ارادتمندان وشاگردان وبه ویژه بیت مکرم وآقا زادگانِ معظمِ آن مرجع دینی وانقلابی، صمیمانه تسلیت وتعزیت گفته واز پیشگاه ذاتِ ربوبیِّ حضرتِ حقّ (جَلّت عَظَمَتُه) برای آن سُلالِه سادات وفقیه مکتبِ اهلُ البیت (علیهم السلام) علو درجات وحشر با حضرت رسول الله واولیاءالله (علیه وعلیهم الصلاه والسلام) و طلبِ مغفرت ورحمت واسعه الهی را مسئلت می‌نمائیم.
باالطاف کریمانه خداوندسبحان تلاش‌ها و خدماتِ ارزشمندِ علمی، فقهی، فکری، فرهنگی، سیاسی واجتماعیِ آن استاد ودانشمندگرامی به اسلام وانقلاب حسناتی ماندگار وعشق وارادت وصف ناپذیرشان به بنیانگذارِ انقلاب اسلامی، حضرت امام راحلِ عظیم الشان (قُدِّسَ سِرُّهُ) و مودّت ومحبّت به رهبرِحکیم وفرزانه انقلاب اسلامی (دامت برکاته) ازجمله امتیازاتِ برجستهِ آن مرجعِ انقلابی بود، که به یقین همچون برگی زرین بر سلسله اوراقِ دفترِ عمرِ گرانمایه آن سفرکرده، میدرخشد.
رحمت وبرکات الهی برآن بزرگ مرد وعالِم وارسته ومتخلِّق باشد. 
ان شاءالله

 پیام تسلیت آیت الله مبشری کاشانی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال فقیه متقی و مرجع عالیقدر، آیت الله العظمی علوی گرگانی را به محضر مقدس ولی الله الاعظم، حجت ابن الحسن (عج) و رهبر گرامی انقلاب و به حوزه های علمیه کشور و به بیت معظم ایشان و عموم شیعیان تسلیت می گویم.
رحلت این عالم فرزانه ، ثلمه ای جبران ناپذیر برای اسلام و حوزه های علمیه است.
ازخداوند منان علوّ درجات و حشر با اجداد طاهرین آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل بازماندگان را مسئلت می نمایم

قم المقدسه
مبشر کاشانی
۱۴۰۰/۱۲/۲۴

پیام تسلیت جبهه نیروهای انقلاب اسلامی استان قم در پی ارتحال آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال جانسوز مرجع عالی قدر جهان تشیع  حضرت آیت الله العظمی  الله العظمی علوی گرگانی  رضوان الله تعالی علیه موجب تاسف و تالم جامعه مومنین و حوزه های علمیه گردید.

آن فقیه بزرگ، عمر شریف خود را در راه اعتلاء و ترویج معارف الهی و دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام صرف نمود و همواره در نظام اسلامی در همراهی با حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی و حمایت همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و  مرجعیت عالی تشیع از هیچ تلاشی دریغ ننمود.

جبهه نیروهای انقلاب اسلامی استان قم این ثلمه عظیم را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، بیت معظم له و عموم مومنین و شاگردان آن فقیه بزرگ تسلیت عرض نموده و علو درجات ایشان را از خداوند متعال خواستاریم.

پیام تسلیت آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی 
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا إلیه راجعون
ارتحال فقیه ارجمند آیت الله العظمی آقای حاج سید محمد علی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه موجب تأثر و تأسف گردید، این عالم بزرگوار عمر شریف خویش را در حوزه‌های علمیه بر مسند تدریس و تحقیق و در میان توده مردم بر مسند منبر و وعظ گذراند. در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از مراجع مؤثر و همیشه حاضر بود، این مصیبت را به محضر مبارک ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مراجع بزرگوار، خصوصاً رهبری معظم انقلاب و همه حوزه‌های علمیه و شاگردان و مقلدان ایشان و نیز بیت مکرم و خانواده‌های وابسته و مردم فهیم و ولائی استان گلستان تسلیت عرض می‌نمایم.
خداوند ایشان را با صلحا و اولیای خویش محشور فرماید.
۱۴ شعبان المعظم ۱۴۴۳
محمد جواد فاضل لنکرانی

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم  قم در مجلس شورای اسلامی 

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ارتحال ملکوتی عالم ربانی و فقیه پارسا، مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی قدس الله نفسه الزکیه، مردم شریف ایران اسلامی، دیگر ارادتمندان در سایر کشورها و حوزهای علمیه را در غمی سنگین فرو برد. در گذشت این مرجع گرانقدر که سراسر عمر پربرکتش در تعلیم و تعلم، تحقیق و تتبع، تألیف و تدریس، استنباط و اجتهاد در احکام نورانی اسلام و تبیین و تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی، متعالی و هدایت بخش اهل البیت علیهم السلام سپری گشت، ثلمه ای عمیق و خسارتی سنگین و غیر قابل جبران است. او که از شاگردان مبرز حضرت امام راحل عظیم الشان بود مبارزه ای خستگی ناپذیر با رژیم ستمشاهی و همراهی با انقلاب عظیم اسلامی ملت ایران اسلامی و مساعدت و حمایت از رهبر فقید انقلاب، امام راحل عظیم الشان قدس سره، حمایت و تقویت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و فیض حضور موثر در جبهه های دفاع مقدس را در پرونده پر افتخار خود دارد. این فقیه و مرجع بصیر تا واپسین سالهای عمر پربرکتش مانند مبلغی جوان، اهمیت منبر وعظ و خطابه و ارشاد و تبلیغ را نادیده نیانگاشت و با همه وجود در تبلیغ فرهنگ اهلبیت علیهم السلام و تعمیق باورهای دینی مردم تلاشی خستگی ناپذیر داشت. این حقیر به عنوان نماینده و خادم مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی، این غم سنگین را به پیشگاه نورانی حضرت ولیعصر ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، خانواده معزز و مکرم ایشان و بیت رفیع آن فقیه وارسته و همه ملت عزیز، بویژه مردم شریف قم و استان گلستان تسلیت و تعزیت عرض میکنم.
درجاتش متعالی و خداوند متعال با اولیاء صالحینش محشور فرماید.

پیکرحضرت  آیت‌الله علوی گرگانی در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شد

مراسم وداع با پیکر حضرت آیت‌الله علوی گرگانی صبح امروز در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام برگزار و سپس پیکر این عالم ربانی با حضور پرشور مردم قم به سمت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تشییع شد.

بر اساس این گزارش: پس از برگزاری مراسم تشییع، آیت الله العظمی نوری همدانی در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر بانوی کرامت بر پیکر حضرت آیت الله علوی گرگانی اقامه نماز کرد.

پیکر حضرت آیت الله علوی گرگانی پس از تشییع و اقامه نماز در مجاورت مضجع نورانی کریمه اهل بیت(س) و در جوار مزار آیت الله هاشمی شاهرودی در مسجد بالاسر به خاک سپرده شد.

گفتنی است: حضرت آیت الله علوی گرگانی  روز سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در سن ۸۲ سالگی در شهر مقدس قم به دیار حق شتافتند.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نوابرئیس دانشگاه ادیان و مذاهب  به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت مرجع مردمی و روشن اندیش، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، مایه‌ی تأسف و تأثر گردید.

مجاهدت‌های علمی و عملی ایشان و نیز خدمات عمومی ایشان به فرهنگ این سرزمین و نیز معیشت مردمان  حتما ذخیره ی ایشان در زندگی واپسین خواهد شد. اینجانب ضمن تسلیت رحلت این عالم ربانی به حوزه‌های علمیه، و به ویژه به روحانیت و آحاد مردم شریف استان گلستان، از خدای متعال، برای ایشان، غفران و رضوان الهی، و برای بازماندگان گرامی شان، صبر و اجر فراوان را آرزومندم.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

پیام آیت‌الله‌ گرامی به مناسبت ارتحال مرحوم حضرت آیت‌الله‌علوی‌گرگانی
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی موجب تاثر فراوان شد، بیش از شصت سال ارتباط داشتیم، فردی خدوم و فعال و مخلص در مسیر خدمات علمی و اجتماعی بوده، خود و والد بزرگوار ایشان مرحوم آیت‌الله حاج‌سیدسجاد علوی در مسیر تقویت علمی حوزه علمیه خدمات ارزشمندی داشته‌اند، بنده این فاجعه را به محضر ولی امرمان امام زمان ارواحنا فداه و همه علاقمندان ایشان و به ویژه بیت محترم‌شان و فرزندان خدوم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و دوام توفیقات این عزیزان را مسئلت دارم.
محمدعلی گرامی
۲۴اسفند۱۴۰۰

این خبر در حال تکمیل است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بی نشان IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    راهش پر رهرو
  • حسین IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    خدا رحمتش کند.