یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید سعید حسینی - امام جمعه جدید کاشان

حوزه/ با انتصاب نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه کاشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سنگردار ۷۴ ساله، پس از سال‌های طولانی مجاهدت در جایگاه امامت جمعه، بار امانت را بر عهده حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه کاشان، متولد ۱۳۵۰ در شهر قم است که به حسن خلق، ساده زیستی، سلوک مردمی، فضل علمی، روحیه جهادی، ولایی و انقلابی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی به نمایندگی ولی‌فقیه در کاشان منصوب شد

او دارای مدرک سطح چهار حوزه و مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی و فلسفه در مؤسسه امام خمینی (ره) به پایان رسانده است و در طول دوران تحصیل، از محضر حضرات آیات فاضل لنکرانی، جوادی آملی، شب زنده دار، موسوی گرگانی، محسن اراکی و مصباح یزدی بهره برده است.

وی از مدرسان سطوح عالی حوزه و فعال در فضای دانشگاهی محسوب می‌شود که با دست مبارک رهبر معظم انقلاب معمم شده و با قرائت خطبه عقد توسط معظم‌له، ازدواج کرده است.

پدر امام جمعه جدید کاشان، هم درس رهبر معظم انقلاب، در محضر آیت الله میلانی و با حکم امام(ره)، امام جمعه قادرآباد شیراز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی که در سن ۱۵ سالگی افتخار حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را پیدا کرد، از سابقه امامت جمعه در کشور امارات برخوردار است و سال ۹۸، در جمع مدافعان حرم در کشور سوریه حضور یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلطان احمدی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    6 1
    حاج آقا سید سعید عالمی مردمی و مجاهدی انقلابی و بزرگ شده حوزه علمیه قم هدیه حوزه علمیه قم به اهالی کاشان
  • استخدام نمی شوند IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 1
    پدر بزرگوار ایشان اهل استان گلستان بودند و ایشان اصالتاً اهل گلستان محسوب می شوند. ایشان داماد حجت الاسلام جاویدی مدیر سابق مدرسه علمیه کرمانیهای قم هستند. و تدریس را از همان مدرسه علمیه کرمانیهای قم شروع کردند. و سالها امام جماعت یکی از مساجد زنبیل آباد قم بودند قابل توجه این است که این بزرگوار چون متولد 1350 هستند به دلیل اینکه پنجاه سال دارند در شهر کاشان نمی توانند عضو هیات علمی هیچ دانشگاهی شوند یا بطور استخدامی در جایی مشغول شوند زیرا حداکثر سن استخدامی هیات علمی چهل سال است. بد نیست اشاره کنم با توجه به اینکه تاریخ ورود ایشان به حوزه سال 1369 بوده است و از همان اوایل در مدرسه علمیه کرمانیها تدریس را شروع کرده اند. الان نزدیک بیست و پنج سال است که مشغول تدریس هستند
  • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 1
    الحمدلله که خطه مومن پرور کاشان با دیدن رفتار و سجایای اخلاقی و توان علمی جناب ثقه الاسلام والمسلمین آقای سید سعید حسینی خاطره آیت الله یثربی را احیاء و بار دیگر محیط نماز جمعه حال و هوای اول انقلاب را به خود می بیند انشاءالله. خوشا به حال مردم عابد و زاهد کاشان که از وجود پر فیض این عالم جوان بهره ها بگیرند و توشه های معنوی ذخیره کنم و با حضور خود شور و حال دیگری به نماز جمعه بدهند
  • اهل کاشانم IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    انشاالله حضور ایشان در کاشان با برکت باشد . آیت الله سلیمانی در مدت کوتاهی که در کاشان بودند دست به تغییرات مثبتی زدند ولی این روند باید در مرکز مدیریت حوزه های علیمه کاشان هم صورت پذیرد . بعضی ها هم حقوق ها آنچنانی می گیرند و آنجا و افراد آنجا و خانه های بعضی افراد آنجا ، به مرکز تشریفات تبدیل شده است تا سادگی و زهد
  • محمد قائم کرمی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    جناب حجه الاسلام حسینی که افتخار چندساله در حضور نماز جماعت ایشان در مسجد ۱۴معصوم قم را داشته شخصیتی مجاهد و انقلابی و بسیار سخت کوش و ساده زیست تحولی که در آن منطقه ایجاد کردن سبب استقبال خیل کثیری از مردم آن شهرک به مسجد بود آقای فرح زاد رو یه بار مسجد دعوت کرده بود بعد گذشت چند شب ایشان گفتن قبلا خیال می کردم شلوغی مسجد بحاطر حضور من است اما حضور امام جماعت حاج آقای حسینی علت شلوغی این مسجد است. سه وعده نماز بصورت مرتب و منظم و بیان سخنرانی مفید و کوتاه بین نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا و برگزاری کلاس درس مفاهیم قرآن بعد از نماز و برگزاری جلسات مهدویت هر روز جمعه و... از کار های ایشاک در مسجد ۱۴معصوم بود. من به حال این عزیز قبطه میخورم.
  • علی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    برای استاد عزیزم آرزوی سلامتی و توفیق دارم خوشا بحال مردم کاشان پذیرای این نور خدا شدند شش سال شاگرد ایشان بودم جز بزرگی و آقایی از ایشان ندیدم واقعا موجب زین اهل بیت علیهم السلامند مردم عزیز کاشان انشاءالله قدر این گوهر گران‌بها را بدانند