جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه در عرصه جهاد تبیین، تبلیغ چهره به چهره دارای اثر گذاری بسیاری است، گفت: در اماکن و فضاهای عمومی روحانیت لازم است تا ورود کنند و همان طور که پیامبر گرامی اسلام(ص) به صورت تک تک با مردم صحبت می‌کردند، ما نیز در کوچه و بازار به صورت فردی با مردم صحبت کنیم و در عرصه جهاد تبیین وارد شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه روایت امید، گردهمایی مبلغان استان همدان، با گرامیداشت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: هیچ کشور و حکومتی در طول تاریخ را نمی‌توان نام برد که به اندازه جمهوری اسلامی با آن دشمنی شده باشد.

وی افزود: هزاران شبکه ماهواره‌ای و سایت توسط معاندین در زمینه سبک زندگی در حال برنامه‌ریزی و ضربه به نظام اسلامی هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه به این آمار، فضای مجازی و کانال‌های مختلف در برنامه‌های گوناگون را هم لازم است تا اضافه کنیم، گفت: کشورهایی همانند چین و یا هند، جمعیتی میلیاردی دارند، در حالی که جمعیت ایران در حدود ۸۰ میلیون نفر است، اما چرا کشورهای غربی یک شبکه چینی زبان یا هندی زبان برای مبارزه با این کشورها طراحی نکرده‌اند؟

وی مسئله اصلی و مشکل تمدن غربی را جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی در برابر استبداد فرعون‌های زمان ایستاده است و مردم آن با اراده‌ای پولادین در تمامی این سال‌ها با قدرت در تمام صحنه حضور داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی صرفا یک جهان بینی نیست و در عرصه عملیاتی و اداره جامعه حرف برای گفتن دارد، اظهار داشت: طبیعتا ایستادگی در برابر استبداد، هزینه دارد و هزینه آن نیز امروز هجمه‌هایی است که دشمن شبانه روز علیه جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: این وعده الهی است که اگر مجموعه‌ای اخلاص داشته باشند و به خدا توکل کنند، می‌توانند در برابر همه قدرت‌های عالم و فرعونیان بایستند و آن‌ها را شکست دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه امروز لازم است تا روحانیت به صورت منسجم، در کنار یکدیگر حضور داشته باشند، گفت: اگر روحانیت با یکدیگر اتحاد داشته باشند می‌توانند در برابر دنیای استبکار با قدرت ایستادگی کنند و آنها را شکست دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت جدید نسبت به مسائل فرهنگی توجه خوبی دارد، مطرح کرد: تغییر رویکرد دولت در عرصه فرهنگی قابل مشاهده است و دغدغه استاندار همدان در مسائل فرهنگی بسیار قابل تقدیر است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی از اوقات استاندار همدان شخصا برخی موضوعات فرهنگی را پیگیری می‌کنند، گفت: لازم است تا از دغدغه دکتر قاسمی فرزاد در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی تقدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آیین نامه جدید شورای فرهنگ عمومی، مانعی برای حضور امور مساجد و حوزه برادران و خواهران وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱، بودجه فرهنگی اختصاص داده شده است که لازم است در زمینه فرهنگ عمومی و در عرصه رفع مسائل و مشکلات گوناگون استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در همدان یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان همدان را ایجاد مرکز تربیت کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: در این زمینه مجموعه تربیت کودک و نوجوان و شورای فرهنگ عمومی پذیرای طرح روحانیون و طلاب می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به درخواست یکی از طلاب حوزه علمیه خواهران مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان پوشاک داخلی و اسلامی، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی این آمادگی را دارد تا از طرحی که قابل رقابت در بازار است و می‌تواند مصرف کننده را برای خرید ترغیب کند، حمایت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان ادامه داد: البته استاندار همدان نیز با تاکید بر اهمیت این مسئله، از ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای فروش پوشاک اسلامی خبر دادند که این اقدام مناسبی در این زمینه می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه طلاب برنامه‌ها و طرح‌های تبلیغی خود را به شورای تبلیغ استان ارسال کنند، یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در عرصه تبلیغی با آن روبرو هستیم، ناهماهنگی در بین گروه‌های تبلیغی است و لذا امروز نیازمند حرکت منسجم و هماهنگ همه طلاب و مبلغان هستیم.

رئیس شورای تبلیغ استان همدان با تاکید بر اینکه در عرصه جهاد تبیین، تبلیغ چهره به چهره دارای اثر گذاری بسیاری است، گفت: در اماکن و فضاهای عمومی روحانیت لازم است تا ورود کنند و همان طور که پیامبر گرامی اسلام(ص) به صورت تک تک با مردم صحبت می‌کردند، ما نیز در کوچه و بازار به صورت فردی با مردم صحبت کنیم و در عرصه جهاد تبیین وارد شویم.

وی با بیان اینکه اگر ابوموسی اشعری فریب خورد به این دلیل بود که طرف مقابل را دشمن نمی‌دانست، مطرح کرد: امروز ضروری است که دشمن و نقشه‌های دشمن را برای مردم تبیین کنیم و واقعیت‌ها بیان شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مسئولیت شرعی ما، تبلیغ است، یادآور شد: امروز که با سیل هجمه‌های دشمن روبرو هستیم مگر می‌شود طلبه‌ای بگوید من نمی‌دانم چه کار باید انجام دهم؟

وی افزود: کار طلاب این نیست که تنها کفایه و فقه بخوانند، بلکه لازم است نسبت به مسائل و آسیب‌های مختلف دغدغه داشته باشد و وارد میدان شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha