یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1016542
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
تصاویر / اولین گردهمایی بزرگ مبلغین استان همدان

حوزه / اولین گردهمایی بزرگ مبلغین استان همدان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار همدان و جمعی از علما و روحانیون سراسر استان در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز اولین گردهمایی بزرگ مبلغین استان همدان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار همدان و جمعی از علما و روحانیون سراسر استان در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام سید سعید بطحائیان قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان در شروع این مراسم با تقدیر از فعالیت طلاب در طول سال، اظهار داشت: یکی از وظایف عمده طلاب در شرایط کنونی، حضور جدی در عرصه جهاد تبیین و تلاش برای تحقق این واجب در جامعه است.

وی با بیان اینکه لازم است مشکلات و مطالب سال گذشته مورد آسیب شناسی قرار گیرد، گفت: دشمن با تمام وجود به دنبال ناامید کردن جامعه است و در صدر این موضوع، روحانیت قرار دارد و لذا اهمیت مراقبت در این عرصه را در بین طلاب دو چندان می‌کند.

اولین گردهمان بزرگ مبلغین استان همدان برگزار شد+ جزئیات

حجت الاسلام بطحائیان مهم‌ترین آسیب در بین طلاب را وجود ناامیدی خواند و یادآور شد: جامعه‌ای که طلاب آن ایستاده و استوار باشند، می‌تواند در برابر مشکلات ایستادگی کند و موفق باشد، البته طرح این موضوع به معنای این نیست که نباید مشکلاتمان را برطرف کنیم، اما لازم است که با تمام وجود برای دستیابی به اهداف نظام و انقلاب در تلاش باشیم.

وی همچنین با اشاره حکم قائم مقامی حوزه علمیه استان و تمدید حکم مدیریت آیت الله موسوی اصفهانی، خاطر نشان کرد: با وجود درخواست آیت الله موسوی بر کناره گیری از مدیریت حوزه استان، اما بنا بر نظر شورای عالی حوزه و آیت الله اعرافی مقرر شد تا استان از برکت آیت الله موسوی بهره‌مند باشد و بنده نیز به عنوان قائم مقام در کنار ایشان در خدمت طلاب باشیم.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان افزود: دست یاری خود را به سمت همه طلاب و بزرگان برای کمک در این عرصه دراز می‌کنم و از همه شما می‌خواهم که بنده را در این مسیر از نظرات خود محروم نسازید.

در ادامه استاندار همدان با تاکید بر اهمیت تحقق جهاد تبیین به تشریح نقش روحانیون در این عرصه پرداخت و از همه افرادی که تریبون در اختیار دارند خواست تا با تمام وجود در این عرصه وارد شوند.

پس از استاندار همدان تعدادی از طلاب و مبلغین استان به عنوان نماینده به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود در حضور رئیس شورای حوزه استان و استاندار همدان پرداختند.

اولین گردهمان بزرگ مبلغین استان همدان برگزار شد+ جزئیات

اولین گردهمان بزرگ مبلغین استان همدان برگزار شد+ جزئیات

حجج اسلام عبدالله پور، طبرسی، سهرابی و خانم مختاری به عنوان نماینده در اولین گردهمایی مبلغان استان همدان به عنوان سخنران در جمع صحبت کردند.

سپس نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به پشت جایگاه رفت و با اشاره به لزوم حضور مبلغین در بین مردم و ارتباط‌گیری با اقشار مختلف، از طلاب سراسر استان خواست تا ایده‌ها و طرح‌های خود را برای دستیابی هرچه بهتر و سریع‌تر به اهداف موجود به مرکز استان ارائه دهند.

حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی هم در سخنان خود به عنوان پایان بخش مراسم امروز نیز خواستار حضور روحانیت در بین مردم و تربیت کنشگران واقعی برای تحقق جهاد تبیین و امر رهبری در جامعه اسلامی شد.

نکته جالب در مراسم امروز حضور طلاب خواهر و برادر به همراه فرزندان خود بود که تاکیدی بر اهمیت این قشر نسبت به خانواده و تربیت فرزندان دارد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha