چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: در ماه مبارک رمضان ۷ فرصت استثنایی وجود دارد که به‌ عنوان فرصت‌های طلایی برای تقویت عبودیت و بندگی و ارتباط با پروردگار بسیار مهم است.

حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ۷ فرصت استثنایی وجود دارد که به‌ عنوان فرصت‌های طلایی برای تقویت عبودیت و بندگی و ارتباط با پروردگار بسیار مهم است.

وی فرصت تقویت اراده و تصمیم‌گیری را اولین فرصت طلایی در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: مسلمان در این ماه، بیش از ۱۴ ساعت تشنگی و گرسنگی را تحمل می‌کنند و این عین تقویت اراده و تصمیم گیری است که در اختیار اوست، البته به شرطی که انسان خود را به خوبی بشناسد.

امام جمعه خوی فرصت آشتی با خدا، برنامه ریزی و نظم را از فرصت‌های طلایی دیگر این ماه مبارک عنوان کرد و یادآور شد: مومنان با بهره‌گیری از این دو فرصت طلایی بیش از هر زمان دیگر می‌توانند خود را به خدا نزدیک کنند و در زندگی از نظم ویژه‌ای برای برخورداری از فیوضات الهی بهره‌مند شوند.

وی رفع کدروت‌ و صبر و تحمل را دو فرصت مهم دیگر برای فرد مومن در ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: یکی از زمینه‌های قبول نشدن نماز، کدورت و قهر است و ماه مبارک رمضان فرصت بسیار طلایی برای از بین بردن این کدورت‌هاست.

حجت الاسلام قاسم‌خانی با بیان اینکه قناعت از مهمترین فرصت‌های طلایی در ماه قرآن است، گفت: مؤمن با مناعت طبع و قناعتی که در ماه مبارک رمضان با آن انس گرفته است می‌تواند در سایر روزهای سال و در تمام مراحل زندگی قناعت را سرلوحه خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه از ماه مبارک رمضان به عنوان راهی برای پیوند با ولایت می‌توان استفاده کرد، یادآور شد: وجود مناسبت‌هایی همانند شهادت حضرت علی(ع) و میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر در این ماه، فرصتی مناسب را برای نزدیکی انسان مومن و مسلمان با اهل بیت(ع) و پیوند با ولایت فراهم کرده است.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha