یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قرآن و عترت

حوزه/ مدیر فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: گمشده امروز جامعه ما معنویت برخاسته از قرآن و عترت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی، طی سخنانی در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که در سالن جلسات بخش ریاست دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به این که تاریخچه فعالیت های قرآنی در سطح وزارت علوم و بخش های مختلف آموزش عالی یک تاریخچه درخشان است، اظهار داشت: در همه ادوار جشنواره ملی قرآن و عترت با وجود فراز و نشیب ها، این مسیر پرفروغ بوده و اینک نیز به ایستگاه سی و ششم خود رسیده است.

وی افزود: وزارت علوم در زمینه فعالیت های فرهنگی و به خصوص قرآنی خوش درخشیده و همان طور که دولت سیزدهم با رویکرد انقلابی در عرصه های معیشت و اقتصاد فعالیت های خوبی را آغاز کرده، امیدواریم که در عرصه های فرهنگی و فعالیت های قرآنی نیز شاهد فضای بهتری باشیم و این نشانه ها هم البته در حال رؤیت است.

وی همچنین گفت: ابلاغیه اخیر وزارت علوم مبنی بر لزوم تخصیص ۳ درصد از بودجه دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، خبر بسیار خوبی است که ان شاءالله زمینه ساز تحولات بهتری هم باشد.

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین با تأکید بر این که گمشده امروز جامعه ما، معنویت برخاسته از قرآن و عترت است، ابراز داشت: طبعاً در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت نیازمند خلاقیت و نوآوری و توجه به مخاطبان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا کریمی والا، معاون فرهنگی دانشگاه قم و دبیر سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نیز گفت: این جشنواره در ۹ بخش(آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری، ادبی، فناوری، نوآفرینی های قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه) و ۴۰ رشته به میزبانی دانشگاه قم برگزار می گردد.

وی افزود: این جشنواره در واقع اولین جشنواره بعد از شیوع ویروس کروناست که به شکل حضوری برگزار می گردد و با شناسایی و تعیین داوران در بخش های مختلف، داوری ها و ارزیابی ها در حال انجام است، به نحوی که برخی قسمت ها تمام شده و برخی نیز هم اکنون در حال داوری است.

وی همچنین در خصوص نحوه زمان بندی برگزاری بخش های مختلف جشنواره گفت: بخش معارفی در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت امسال و بخش آوایی نیز از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود و اختتامیه جشنواره نیز همزمان با روز ولادت حضرت معصومه(ع) ۱۱ خرداد خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha