دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: سپاه با کمک صدا و سیما، مراکز حوزوی و دانشگاهی به اوضاع فرهنگی استان سامان دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده سپاه استان قم، گفتند: مسائل فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت زیادی است و اگر اقدام مؤثری نشود در آینده بدتر هم خواهد شد. مسئله فضای مجازی، حجاب، مواد مخدر و دیگر مسائل فرهنگی باید با برنامه ریزی کامل بررسی و اصلاح گردد.

معظم له با اشاره بر اهمیت تعلیم و تبلیغ اسلام تاکید کردند: بایستی از تمام ابزارها و وسایل، خصوصا از وسایل رسانه‌ای و ارتباطی استفاده کرد تا از طریق فضای مجازی اسلام را گسترش داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: سپاه با کمک صدا و سیما، مراکز حوزوی و دانشگاهی به اوضاع فرهنگی استان سامان دهد.

در ابتدای این دیدار نیز سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی که دبیری آن را برعهده دارد،سپاه قم را در برطرف کردن مشکلات فرهنگی استان قم دغدغه‌مند خواند.

دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی قم ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده گفت: ۷۵ مرکز با نام خانه سبز با کمک طلاب سازمان تبلیغات در محلات قم به منظور مشاوره به خانواده ها در حوزه‌های تربیتی، اخلاقی، ازدواج و اختلافات زناشوئی تشکیل شده است که از بین این مراکز چهار مرکز جزو مراکز اصلی ما هستند که به مشکلاتی حاد خانواده‌ها مشاوره و راهنمایی می‌دهد.

وی افزود: همچنین برای مقابله با معضل اعتیاد در ۲۰ محله خانه اعتماد ایجاد شده است که در آنها کارگاه‌های ترک اعتیاد و مشاوره‌ها فردی و جمعی برای رهایی از معضل اعتیاد ارائه می‌شود و در کنار این اقدام, یک کمپ ۱۰۰ نفره ترک اعتیاد احداث شده است که در حال توسعه فضا و ظرفیت آن به ۵۰۰نفر هستیم. که در آن علاوه بر ترک افراد معتاد به روش های تربیتی اسلامی به آنها در مدت ۳ تا ۶ ماه حرفه و فعالیتی آموزش داده می‌شود که در همین مدت حضور در کمپ هم برای خود و خانواده‌های عزیزشان درآمدزایی مختصری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابراهیمی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    ترویج پوشش مانتو به جای چادر، در تبلیغات سرای ایرانی، نمایشی غیر واقعی از نحوه پوشش بانوان شهر مقدس قم می باشد که ضمن ترویج مانتو، قم را به گونه دیگری، خلاف آنچه هست به نمایش می گذارد و باید جلوی اینگونه تبلیغات گرفته شود.
    • علی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      احسنت
    • محمدی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      دشمن برای تضعیف ریشه های انقلاب، اینترنت بدون فیلتر را، به حوزه و مدارس علمیه و در بین مردم می کشاند، تبلیغ مانتو در شهرهای مذهبی، و بی حجابی را در کل کشور ترویج می دهد، مسئولان هم بی تفاوت برخورد می کنند و تازه درمی یابیم، چرا «ثلّة مِن الاوّلین و قلیلٌ مِن الآخِرین»!
    • موسوی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 0
      نامه 31 نهج البلاغه: (زنان را) در پرده حجاب نگاهشان دار، تا نامحرمان را ننگرند، زيرا كه سخت گيرى در پوشش، عامل سلامت و استوارى آنان است.