سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: هر وقت شخصیت انسان با قرآن انطباق پیدا کرد، همان اندازه، ما انسانیت پیدا کرده ایم، هر چقدر با قرآن انطباق نداشتیم به همان اندازه از آدمیت فاصله گرفته‌ایم، بنابراین قرآن باید منبع راهنمایی‌های ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: از خدای متعال در این ماه که ماه خیر، رحمت، تقوا و برکت است، انس با قرآن را طلب می‌کنیم.

وی ادامه داد: در اصول کافی از امام‌صادق(ع) به نقل از امیرالمؤمنین(ع) آمده است آیا می‌خواهید به شما خبر بدهم فقیه حقیقی چه کسی است؟ فقیه حقیقی کسی است که مردم را از رحمت خدا مایوس نکند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نخستین چیزی که خدا از بنده خود می‌خواهد این است که رسانه رحمت خدا باشد و رحمت خدا را در دل‌ها جاری کند، بنابراین مهم‌ترین شاخصه برای یک مؤمن این است که دیگران را نسبت به رحمت خدا امیدوار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: کار شیطان مأیوس کردن انسان‌ها است، خداوند در قرآن آورده است که شیطان می‌گوید شما هیچ‌چیزی ندارید، و این یأس را به دل انسان القا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون رهبر ما می‌آید به مردم می‌گوید ما همه چیز داریم، سرمایه داریم، دانشمند داریم، منابع داریم، مردم مؤمن داریم، وحدت و انسجام داریم، اما قبل از انقلاب مستکبرانی که در کشور ما حضور داشتند مردم را تحقیر می کردند، اما از بعد انقلاب ما به خودباوری رسیدیم و به توانمندی‌های خودمان اعتماد کردیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: خدا می‌گوید شیطان می‌آید آدم‌ها را تحقیر می‌کند، بعد که تحقیر کرد آن‌ها را امر به فحشا می‌کند.

وی اظهار کرد: خداوند در مورد فرعون فرموده است که فرعون آمد به مردم خود خفت و خواری را القا کرد، وقتی این کار را کرد خود را خدای مردم خواند، زیرا مردمی که خوار شده‌اند هر حرفی را می‌پذیرند و هر طور می‌شود به آن‌ها شکل داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید مطالعه‌ای در رفتار خود داشته باشیم و ببینیم رویکرد ما برای جامعه، روحیه‌بخشی و نشاط و امید است یا سرزنش و تحقیر کردن و توسعه ناامیدی؟ امام صادق(ع) به نقل از امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید کسی که رحمت خدا را بین مردم توسعه می‌دهد، او می‌تواند دین خدا را خوب بفهمد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ویژگی دیگر کسی که دین را خوب می‌فهمد این است که راه‌های معصیت را برای دیگران باز نگذارد، یعنی یک کاری نکند که گناه کردن برای دیگران ساده و روان شود، برای مثال بیاید بگوید اینکه می‌دهی رشوه نیست، این هدیه است که تو داری به فلانی می‌دهی.

وی تصریح کرد: دیگر ویژگی کسی که دین را خوب می‌فهمد این است که قرآن را ترک نکند و از آن روی برنگرداند؛ هر وقت شخصیت انسان با قرآن انطباق پیدا کرد، همان اندازه ما انسانیت پیدا کرده ایم، هر چقدر با قرآن انطباق نداشتیم به همان اندازه از آدمیت فاصله گرفته‌ایم، بنابراین قرآن باید منبع راهنمایی‌های ما باشد.

هر چقدر با قرآن انطباق نداشته باشیم به همان اندازه از آدمیت فاصله گرفته‌ایم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha