جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محکومیت سوزاندن قرآن در سوئد توسط مرکز اسلامی آرژانتین
محکومیت سوزاندن قرآن در سوئد

حوزه/ مرکز اسلامی آرژانتین هشدار داد که اسلام در معرض اعمال خشونت آمیز، آزار و اذیت و توهین توسط گروه‌های متعصب نژادپرست قرار گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، مرکز اسلامی آرژانتین هشدار داد که اسلام در معرض اعمال خشونت آمیز، آزار و اذیت و توهین توسط گروه‌های متعصب نژادپرست قرار گرفته است و در همین راستا در بیانیه‌ای، جسارت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

مرکز اسلامی آرژانتین سوزاندن نسخه‌های قرآن در سوئد را محکوم می‌کند. در آن کشورِ اسکاندیناوی، حزب راست افراطی به رهبری راسموس پالودان، سیاستمدار و وکیل دانمارکی-سوئدی، قبلاً چندین نسخه قرآن را سوزانده است و به خود می‌بالد که این اتفاق در ماه مبارک رمضان رخ داده است. او قبلاً در سال ۲۰۱۹، یک نسخه از قرآن کریم را در کپنهاگ و تحت حمایت پلیس دانمارک به آتش کشیده بود.

مرکز اسلامی آرژانتین در این مورد و موارد دیگر هشدار می‌دهد که در آنها اسلام، ایمان، سنت و آداب و رسوم هدف اعمال خشونت آمیز، آزار و اذیت، تمسخر و توهین توسط گروه های متعصب نژادپرست قرار گرفته که اغلب با مقاصد سیاسی دست به چنین اعمالی می‌زنند.

اسلام دین صلح، گفت‌وگو، همبستگی و برادری با همه اقوام و ادیان است و دقیقاً در قرآن کریم، آیه‌ای است که می‌گوید: «ای انسان‌ها! در حقیقت ما شما را از یک مرد و یک زن آفریدیم، شما را قبیله و خانواده قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید (و در نتیجه روابط متقابل و همکاری برقرار کنید، نه برای اینکه به اختلافات خود افتخار کنید. نژاد یا دسته اجتماعی، و دشمن بسازید). همانا گرامی‌ترین شما نزد خدا، با تقواترین شماست، همانا خدا کاملا دانا و آگاه است.». (حجرات ۱۳)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha