پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آتش زدن قرآن کریم

حوزه/ "راسموس پالودان" رئیس حزب راستگرای افراطی در دانمارک، نسخه هایی از قرآن کریم را در مناطقی که مسلمانان زیادی ساکن هستند، به آتش کشید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "راسموس پالودان" رئیس حزب راستگرای افراطی در دانمارک، نسخه هایی از قرآن کریم را در مناطقی که مسلمانان زیادی ساکن هستند، به آتش کشید.

پالودان که دارای تابعیت دانمارکی و سوئدی است، نسخه هایی از قرآن کریم را در مناطق فرولوندا، بوراس و ترولهتان از توابع شهر وسترا یوتالاند، آتش زد.

تعداد زیادی از نیرو های پلیس و اطلاعات سوئد، پالودان را به هنگام آتش زدن قرآن کریم همراهی کردند تا از وی در برابر تظاهرات کنندگانی که برای محکوم کردن این اقدام تحریک آمیز تجمع کرده بودند، حمایت کنند.

پلیس تظاهرات کنندگانی که توانستند به منطقه نزدیک به پالودان برسند را متوقف کرده و یکی از آن ها را بازداشت کردند. تظاهرات کنندگان شعار هایی را در محکومیت آتش زدن قرآن کریم سر دادند.

شایان ذکر است که این سیاستمدار راستگرای افراطی از سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر های مختلف دانمارک از طریق آتش زدن نسخه هایی از قرآن کریم به اقدامات تحریک آمیز دست می زند.

پالودان در ماه رمضان گذشته با حمایت پلیس، در محله های مسلمانان و مساجد آنها، اقدام به اعمال تحریک آمیز نموده است.

وی همچنین در ماه گذشته، نسخه هایی از قرآن کریم را در شهر لینشوپینگ در جنوب سوئد، به آتش کشید.

در پی آتش زدن قرآن کریم، بین معترضان و نیرو های پلیس درگیری به وجود آمد و در جریان آن ۲۶ پلیس و ۱۴ معترض زخمی شد و ۲۰ خودرو پلیس نابود شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha