یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم استعدادیابی در جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: اگر از کارگران به درستی حمایت شود و به آن‌ها بها داده شود، به رشد و تعالی خواهند رسید و البته به پیشرفت آنها نیز کمک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری استان یزد و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه کارگران در جامعه امروز مظلوم واقع شده‌اند، اظهار داشت: حتی در برخی تجمعاتی که به اسم کارگران تشکیل می‌شود نیز تنها برخی به دنبال بهره برداری سیاسی از حضور این قشر زحمتکش هستند.

وی افزود: کسانی که به دنبال بهره برداری‌های این چنینی از کارگران هستند، بهتر است که به فکر ارتقاء و بهبود معیشت آنها باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه بسیاری از کارگران استعداد رشد و شکوفایی دارند، عنوان کرد: بسیاری از کارگران حتی می‌توانند بعد از مدتی، خود تبدیل به یک کارآفرین شوند.

وی تاکید کرد: باید در زمینه ارتقاء تفکر و خلاقیت کارگران کار جدی شود، زیرا این انتظار وجود دارد که با استفاده از قوه خلاقیت آنها، کیفیت تولیدات نیز بهبود یابد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه بسیاری از کارگران و جوانان ما از خارجی‌ها خلاق‌تر، خوش فکرتر و با استعدادتر هستند، افزود: متاسفانه بعضی از کارفرمایان از این ظرفیت‌ها غافل هستند.

وی بر لزوم استعدادیابی در جامعه کارگری تاکید کرد و مطرح کرد: اگر از کارگران به درستی حمایت شود و به آن‌ها بها داده شود، به رشد و تعالی خواهند رسید و البته به پیشرفت آنها نیز کمک خواهد شد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کارفرمایان اگر می‌خواهند به کارگران خود خدمت کنند، اقدام به استعداد سنجی کنند و به آنها مجال رشد بدهند، چرا که اگر به درستی رشد کنند، از هر کارخانه‌ای ده‌ها شرکت دانش بنیان به وجود خواهد آمد.

وی عنوان کرد: لازم است تا قدرت خودباوری و خداباوری در کارگران تقویت شود و اگر کارگران خود را باور و البته به خدا توکل کنند، تحولات بزرگی را رقم خواهند زد.

امام جمعه یزد، نوآوری علمی و تقویت روحیه معنویت را دو نکته بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کارفرمایان ضروری است تا به معیشت و معنویت کارگران توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این نشست با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت، روز کارگر، اظهار داشت: برنامه‌های متعددی برای جامعه کارگری استان یزد به این مناسبت در نظر گرفته شده است.

محمدرضا فلاحتی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در واحدهای تولیدی، تجلیل از کارگران، دیدار با کارگران حادثه دیده، نشست کارگران با مسئولان استان، تجلیل از بانوان کارگر، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha