شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1022481
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
خلج

حوزه / یک بازیگر پیشکسوت گفت: فیلم یا سریالی که می‌خواهد برای ماه رمضان روی آنتن رود باید یک ویژگی مهم داشته باشد آن نیز داشتم خصیصه تزکیه در معنا و مفهوم است.

اسماعیل خلج، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات رمضانی سیما و شرایط و ویژگی‌های چنین تولیداتی بیان کرد: من چندان بیننده برنامه‌های تلویزیونی نیستم و بیشتر وقت خود را در منزل صرف مطالعه در اتاقم می‌کنم برای همین به طور خاص نمی‌توانم درباره آثار نمایشی اظهار کنم اما پیرامون کارهایی که در ایام ماه مبارک تولید می‌شود یک نکته را می‌توانم بیان کنم. این ماه ایام میهمانی خداوند و دوران تزکیه نفس است. انسان در ماه رمضان به خودسازی می‌رسد برای همین کارهایی که در این مناسبت از تلویزیون پخش می‌شود نیز باید در بردارنده چنین مفاهیمی باشد.

وی افزود: وقتی از تزکیه حرف می‌زنم تنها به روزه‌داری صرف اشاره نمی‌کنم چون عده‌ای بنا به دلایل سنی یا پزشکی شاید نتوانند روزه بگیرند، اما همین افراد می‌توانند با کم خوردن به سمت تزکیه نفس قدم بردارند. در حقیقت منظور این است که در بطن و معنای کارهایی مناسبتی باید معنویت و معنایی نهفته باشد که بیننده با دیدن آن به رفتار و کردار خود اندیشیده و همین عامل سبب شود تا در آینده پیرامون رفتار خود بیشتر دقت نظر داشته باشد.

این بازیگر در انتها بیان کرد: بهترین مثال برای بحث تزکیه نفس، موضوع اذان است. ما از کودکی با صدای اذان بزرگ شده‌ایم. وقتی صدای اذان می‌آید ناخودآگاه حسی به ما دست می‌دهد که ما خود را به خدا نزدیک می‌بینیم این ویژگی آن چیزی است که معتقدم در برنامه‌های نمایشی نیز باید وجود داشته باشد. نکته دیگر اینکه داستان فیلم یا سریال رمضانی تنها در یک شکل خاص نیست بلکه هر نوع ژانری اگر در بردارنده مفهوم تزکیه باشد می‌تواند یک اثر رمضانی محسوب شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha