پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقیمی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه مدارس علمیه باید به تربیت عالم بپردازند، گفت: ضروری است تا با ایجاد روحیه عالم پروری در بین طلاب، هدف گذاری حوزه به سمت قله‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بدانیم طلاب را برای چه چیزی تربیت می‌کنیم، اظهار کرد: این نکته بسیار حائز اهمیت است که بدانیم چه افزوده‌ای به حوزه اضافه کنیم تا خروجی مناسب را تامین کند، که یکی از این راهکارها این است که طلاب را با روح تحقیق آشنا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش، تبلیغ و پژوهش باید نظام‌واره شود، افزود: طرح‌هایی که اجرا می شود لازم است تا شاخصه‌های تبلیغ، پژوهش و آموزش را داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور به تعریف علم پرداخت و گفت: علم به معنای طراحی نظامات و همچنین به معنای حضور در مرز تولید دانش است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با تاکید بر اینکه مدارس علمیه باید به تربیت عالم بپردازند، یادآور شد: ضروری است تا با ایجاد روحیه عالم پروری در بین طلاب، هدف گذاری حوزه به سمت قله‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز لازم است تا روح تحقیق در طلبه دمیده شود، خاطر نشان کرد: طلبه موظف است که مطلب را با جان خود دریافت کند و اگر به این روش پیش رفت، طلبه موفق خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه اگر شخص را با روح تحقیق آشنا کنیم، این کار بر روی صحبت او هم تاثیر خواهد داشت، یادآور شد: ایجاد روح تحقیق و جستجوگری در طلبه آن چیزی است که لازم است به عنوان هدف اصلی، نشانه‌گذاری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha