چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: تا روحیه شهادت طلبی در بین مردم و جوانان باشد دشمنان در برابر ملت ایران شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان بخش انزل ارومیه که در مسجد جامع قوشجی برگزار شد، گفت: روحیه شهادت طلبی نسل جدید را با جانفشانی های نسل قبل آشنا می‌کند، لذا تا روحیه شهادت طلبی در بین مردم و جوانان باشد دشمنان در برابر ملت ایران شکست خواهند خورد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: پیاده کردن روش و منش شهدا دارای اهمیت بسیاری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امیرالمونین (ع ) به عشق شهادت زندگی می‌کردند. در نهج البلاغه فرموده اند که اگر امید به شهادت نبود من پا در رکاب می کردم و از بین مردم و از جامعه کنار می رفتم و اینکه من همراه مردم هستم، فقط به امید شهادت است.

عزت ایران مدیون شهدا و ایثارگران است

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همگان است و حرکت در مسیر شهدا سبب می شود تا بر مشکلات و سختی ها پیروز شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: شهدا نماد صداقت، شجاعت و پهلوانی هستند و به ما آموختند ملتی که به سلاح «لبیک یا حسین(ع)» مجهز باشد هیچ گاه زیر بار زور و تهدید نخواهد رفت.

جنگی با اشاره به تحرکات و توطئه های دشمنان و با محکوم کردن ترور دانشمندان ایرانی و مدافعان حریم اسلام و مسلمین، گفت: باید در این شبیخون فرهنگی اجازه ندهیم فرزندانمان تحت تاثیر قرار گیرند.

وی با اشاره به نقش معلمان در ایستادگی برابر توطئه های دشمنان، اضافه کرد: معلمان همواره وفادار به نظام اسلامی بوده اند و در جهاد تبیین نقش مهمی را برعهده دارند چرا که نقش اول در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب و اسلام را به نسل آینده برعهده دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha