جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image.png

حوزه/ آیین افتتاحیه نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید» ۷ خرداد ماه جاری ساعت ۱۷:۳۰ با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین و استاندار قم در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کمساری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به یکصدمین سالگرد ورود حضرت امام به قم گفت: امام راحل در فروردین‌ماه ۱۳۰۱ به همراه آیت‌الله حائری، مؤسس حوزه های علمیه وارد قم شدند و از زمان حضورشان تا امسال یکصدسال می گذرد؛ با این که ایشان قمی نبودند اما بیشترین زمان عمرشان در قم حضور داشتند.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) افزود: ما در آستانه سی و سومین سالگرد امام راحل نیز هستیم؛ برای همین، این مؤسسه در نظر دارد برای آشنایی نسل جوان با اندیشه فکری امام راحل، نمایشگاه هایی از آثار ، تصاویر و دستاوردهای این مؤسسه را به نمایش بگذارد.

وی بیان داشت: آیین افتتاحیه نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید» ۷ خرداد ماه جاری ساعت ۱۷:۳۰ در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با حضور علما، مدیران و فرهیختگان و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین و سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کمساری اظهار داشت: این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد ماه ساعت ۹ در سالن غدیر دفتر تبلیغات دایر خواهد بود.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به مهمترین برنامه ها بیان داشت: رونمایی از نرم‌افزار «دیار آفتاب» با محتوای معرفی امام و تاریخچه زندگی امام راحل و اماکنی در نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، چاپ و نشر یک‌هزار عنوان کتاب توسط موسسه چاپ از جمله منشورات، مکتوبات و مجلات، برپایی غرفه کودک‌ و نوجوان و ارائه و نشر مجله «دوست» برای خردسالان، کودکان و نوجوانان، رونمایی از نرم‌افزار، دیار آفتاب، برگزاری نشست تخصصی ولایت‌فقیه در اندیشه امام، رونمایی کتاب و اسنادی که تاکنون اعلام عمومی نشده است از برنامه‌های نمایشگاه حضور صد ساله خورشید خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کمساری گفت: هزاران تابلو و اثر تجسمی نفیس، آثار و لوازم شخصی امام، اکران فیلم‌های مستند از جمله «بانو قدس ایران» درباره زندگی همسر امام راحل در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به ضبط ۵۰۰ ساعت خاطره از یاران و نزدیکان امام خمینی راحل بیان داشت: اکثر این خاطرات به کتاب تبدیل شده و در روز برگزاری نمایشگاه در غرفه خاطرات به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنا کردن مردم و نسل جوان با اندیشه فکری و الهی امام راحل و جلوگیری از هر گونه تحریف نسبت به اندیشه فکری ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین کمساری، تبیین و شرح سیره امام و ترویج سیره ایشان، نظارت بر پژوهش‌ها و تولیداتی که به نام امام صورت می گیرد را از دیگر برنامه های این مؤسسه عنوان کرد.

وی برگزاری ۴۲ کنگره و همایش بین‌المللی، ارائه مجوز ۲ هزار و ۱۰۰ مجوز از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام به نویسندگان و پژوهشگران، جمع آوری ۲۷ عنوان از کتاب‌های امام راحل در۵۰ جلد با نام موسوعه، ارائه ۷۲ جلد تقریرات و ۸۲ جلد شرح بر آثار امام توسط علما، تولید فیلم مستند و کوتاه، برگزاری چهار جشنواره فیلم، تولید فیلم‌های داستانی، سینمایی، برگزاری سه جشنواره به نام «روح‌الله» و جشنواره عکس را از دیگر فعالیت های این مؤسسه عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha