جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری سراسری کنگره شهدای روحانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت فرا رسیدن ۴ خرداد ماه، برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم و ۵۴ شهید روحانی لرستان پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به مناسبت فرا رسیدن ۴ خرداد ماه، برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم و ۵۴ شهید روحانی لرستان پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ. سوره حج/۵۸

(و کسانی که در راه خدا هجرت کرده سپس کشته شده یا مرده اند، به یقین خدا رزقی نیکو به آنان می دهد؛ و قطعاً خدا بهترین روزی دهندگان است.)

محافل و مجالسی که با نام شهداء و گرامیداشت آن گرامیان افلاک نشین برگزار می‌شود همواره معطّر و دل انگیز است.

روز چهارم خرداد ۱۴۰۱ گرامیداشت ۴۰۰۰ هزار شهید روحانی و ۵۴ شهید روحانی استان لرستان؛ یادآور نقش بی نظیر روحانیت در دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی است.

کنگره چهار هزار شهید روحانی گواهی است بر این که روحانیت از مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات تا سلول‌های پر رنج و انفرادی رژیم منحوس و ضد مردمی پهلوی تا خطوط مقدم جبهه‌های نور و میادین مین خون پاکشان تارک تاریخ فقاهت را رنگین کرد.

روحانیتی که در همه احوال همراه با مردم بوده و همای سعادت را در مجاورت با مردم می‌داند مبارزاتش در طول تاریخ و قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشأن همچون نگینی درخشان در تاریخ حماسه و پایداری می‌درخشد.

دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور گسترده روحانیت از مراجع عظام تقلید تا طلاب مبتدی در عرصه جهاد و دفاع مقدس است.

در این قطعه از تاریخ که دشمنان تمام امکانات جنگی، تجهیزاتی، تبلیغاتی، مالی و نیروی انسانی را به کمک گرفتند با ملتی روبرو شدند که در قدم های استوار، اراده‌ای آهنین و قدرت برخاسته از ایمان بی‌نظیر بود و در پایان این دشمنان پلید را با شکستی فاحش روبرو نمودند.

روحانیت در هشت سال دفاع مقدس به عنوان پرچم داران حرکت های جهادی و انقلابی به شکلهای گوناگونی انجام وظیفه کردند.

تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان های نبرد و دمیدن روحیه استقامت و پایداری و اطمینان به تحقق وعده الهی سبب حضور انبوه رزمندگان در جبهه‌های جنگ گردید.
ورود روحانیون رزمی در جبهه‌ها به صورت بسیجی و تلفیقی از رزم و تبلیغ با حفظ لباس مقدس روحانیت سلاح در دست تاثیر بسیار عمیقی در ارتقای روحیه مردم و رزمندگان اسلام داشت.

برخی دیگر از روحانیون آموزش های تخصصی رزم را سپری نمودند و مسئولیت‌های مهمی در گردان ها و تیپ های رزمی را برعهده گرفتند.
اینان در حقیقت عزت جهاد را با فضیلت علم درآمیختند و الگویی از عالِم و عامل گشتند.

سلام و درود خداوند متعال بر شهدای روحانیت که رساله علمیه و عملیه را با مرکب خون نوشتند.

ما امروز به عنوان شاهدان چنین فداکاری‌ها و ایثار های ماندگار وظیفه داریم این مسیر نورانی که راه تحقق آرمان ها و ارزش های اسلامی و دینی است را با صلابت و مستحکم در سایه تدابیر و توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سپری نماییم.

از خداوند متعال برای همه شهیدان، چهار هزار شهید روحانی و شهدای روحانیت استان لرستان علو درجات و برای خانواده‌ها و بازماندگان آنان صبر و شکیبایی و حشر با شهیدان را درخواست می نمایم.

در پایان از نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور و در استان لرستان و مرکز مدیریت حوزه علمیه در قم و استان لرستان و همه سازمان ها که پیدا و پنهان در برگزاری این کنگره بزرگ در قم و در استان لرستان مشارکت نمودند تشکر فراوان می نمایم و از خداوند متعال برای آنان اجر و پاداش را درخواست می نمایم.

«و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha