جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت بر ضرورت تدوین و اجرای سیاست ها و حمایت های تشویقی برای ازدواج جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در جلسه کمیته تدوین برنامه‌های فرهنگی ائمه جمعه استان گیلان، گفت: عملیاتی شدن ایده‌ها باعث تسهیل کارها می‌شود. حدود ۶۰ محور فرهنگی توسط کمیته تدوین برنامه‌های فرهنگی ائمه جمعه استان ارائه شده که باید روی این محورها کار شود.

وی با اشاره به موفقیت طرح اعتلای شهر استان گیلان در سال ۱۴۰۰ در کشور، اظهار کرد: این موفقیت محصول تلاش کمیته تدوین برنامه‌های ائمه جمعه استان است، فعالیت‌های این کمیته، باید ناظر بر خاستگاه مردمی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به شاخص‌های مختلف در راستای رشد جامعه، گفت: برنامه‌های اعتلای الگوی شهر باید ناظر بر موضوع‌های عملیاتی تدوین گردد، و در این راستا ورود فعالیت‌های دانش بنیان در روستاها از موضوع‌های مهم است.

امام جمعه رشت، تشویق جوانان به ازدواج را از موضوعات اعتلای الگوی شهر عنوان کرد و افزود: جوانان به ازدواج و فرزندآوری تشویق شوند، و ارائه راهکارهای تشویق، حائز اهمیت است.

حجت الاسلام ولی الله عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در جلسه مذکور از معرفی استان به عنوان رتبه برتر اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در سال ۱۴۰۰ کشور خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی سال جاری براساس اولویت جهاد تبیین مشخص شده است.

سرسبزی گیلان مورد توجه تمام مردم ایران

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی امروز در دیدار جداگانه دیگری با محمد نوذری مدیرکل و معاونان ثبت اسناد و املاک استان با تاکید بر تسریع روند هوشمندسازی پاسخگویی به مراجعه‌های مردم اظهار کرد: دولت الکترونیک در پاسخگویی به مراجعه‌های مردمی و تکریم ارباب رجوع اثرگذار است و موجب کاهش گلایه‌های مردم می‌شود.

وی، کمبود زمین را یکی از مسائل استان گیلان عنوان کرد و افزود: سرسبزی گیلان مورد توجه تمام مردم ایران بوده و وجود ریزگردها از عوامل حرکت به مناطق شمالی است.

امام جمعه رشت با تاکید بر صیانت از انفال توسط دستگاه قضا، بیان کرد: مواهب طبیعی متعلق به تمام مردم است و در این راستا صیانت از انفال باید از اولویت‌های ثبت اسناد و املاک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، خواستار تشکیل هیئت اندیشه ورز در ثبت اسناد و املاک شد و تصریح کرد: اگر منابع انسانی بخواهند از حوادث مصون بمانند ایجاد اتاق اندیشه ورز تاثیرگذار است.

وی، تلاش‌ها در راستای رضایتمندی مردم را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: کاهش آلام مردم از راهبردهای دولت است.

صدور ۷ هزار سند روستایی در سال ۴۰۰

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان نیز فعالیت‌ها در این سازمان را به صورت سیستمی و الکترونیک در راستای تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: فرآیند اسکن دفاتر رسمی توسط ثبت اسناد و املاک استان آغاز شده است.

محمد نوذری از صدور ۷ هزار سند روستای توسط ثبت اسناد و املاک گیلان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای صدور سند مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه نقشه برداری املاک توسط ثبت اسناد و املاک انجام می شود.

سیاست ها و حمایت های تشویقی برای ازدواج جوانان اجرا شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha