جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عیسی نژاد

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت:اینکه رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را فریضه فوری مطرح کردند بنابراین وظیفه همه و از جمله گروه‌های جهادی، تبلیغی این است در مقابل هجمه سنگین غرب در راستای تحقق جهاد تبیین حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمد عیسی‌نژاد، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، در همایش «خرمشهرها در پیش است»، ویژه طلاب و مبلغان جهادی حوزه علمیه خراسان که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل گروه‌های تبلیغی و جهادی، تکلیفی است که شورای عالی حوزه بر عهده معاونت تبلیغ گذاشته و در کنار پنج برنامه کلانی که این معاونت بر عهده دارد، باید آن را نیز پیگیری کند.

وی افزود: یکی از این تکالیف، بحث شناسایی، ساماندهی، مشروعیت‌بخشی و هویت‌دهی به گروه‌های جهادی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان است که طبیعتاً لازم است عملیاتی می‌شد و البته این تازه شروع کار است.

حجت الاسلام عیسی نژاد با اشاره به اینکه برای رسیدن به شاخص عملکرد این گروه‌ها، ۱۰ شاخص را ملاک عملکرد و ارزیابی در نظر گرفته‌ایم، گفت: هرگروه جهادی که بتواند هفت شاخص از این ۱۰ شاخصه را کسب نماید، گروه تبلیغی ویژه نامیده خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اگر گروه جهادی بتواند چهار شاخصه از این ۱۰ شاخص را کسب و احراز کند، گروه برتر نامیده می‌شود، یادآور شد:این ۱۰ شاخص و ملاک ارزیابی، شامل آتش به اختیار بودن در پذیرش و نقش‌آفرینی در مأموریت‌های تبلیغی، یعنی ریسک‌پذیری و انجام مأموریت تبلیغی در منطقه خود به‌صورت خاص است.

حجت‌الاسلام عیسی‌نژاد خاطر با اشاره به اینکه چهار مرکز هدف و شبکه مخاطبان را در نظر گرفته‌ایم، گفت: این مراکز شامل دانشگاه، مراکز هنری، مساجد و حسینیه‌ها، حاشیه شهر، فرق و ادیان و زندان است که هر مبلغ یا گروه تبلیغی می‌تواند به طور ویژه در هر چهار شاخص به صورت آتش به اختیار مأموریتی برای خود تعریف کند.

«گروه جهادی معراج»، تنها گروه دارای همه شاخص‌ها

وی، اثرگذاری و اثربخشی خاص و ویژه در مناطق محوله، جذب مشارکت و حمایت مالی و مردمی، اشتغال‌آفرینی در منطقه، راه‌اندازی و تثبیت و تعمیق مراسم مذهبی و حلقه‌های معرفت، ارتقای هویت و کاربرد تبلیغی روحانیت در ادبیات تبلیغی، رسیدن به مدلی از نسخه مدیریت فرهنگی در آن منطقه یا آن شبکه تبلیغی، ایجاد هم‌افزایی سازمانی و گفتمانی در اجرای مأموریت تبلیغی، دریافت مصوبه کمیسیون تبلیغ در حمایت و تقدیر از گروه و دریافت حکم مدیریت حوزه علمیه خراسان و تقدیر از آن را ۱۰ شاخصه عملکرد و ارزیابی گروه‌های جهادی تبلیغی برشمرد و گفت: تنها گروه جهادی که توانست تمام ۱۰ شاخص مورد نظر را کسب کند «گروه جهادی معراج» بود که عنوان گروه ویژه جهادی تبلیغی را به خود اختصاص داده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان در ادامه در با اشاره به برگزاری همایش «خرمشهرها در پیش است»، اظهار کرد: این مطلب یعنی اینکه آزادی خرمشهر یکی از ظرفیت‌های پنهان انقلاب اسلامی‌ در بدترین حالتی بود که هیچ امکاناتی نداشتیم، و لذا اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «در عرصه فرهنگی خرمشهرها در پیش است» لازم است که بدانیم اگر دشمن از هر طریقی حمله کرد و ما ضعیف بودیم، نباید بترسیم و خواهیم توانست همانند خرمشهر، عرصه‌های فرهنگی را فتح کنیم.

انقلاب اسلامی ایران، ۱۰ افق در مقابل جهانیان گشود

حجت‌الاسلام عیسی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ۱۰ افق را در مقابل جهان امروز گشوده است، افزود: اولین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که دروغین بودن نظریات فیلسوفان و جامعه‌شناسان غربی را در بحث دینی و در عرصه سیاسی و اجتماعی نشان داد، نظراتی بر این اساس که دین از زندگی رفته است

وی با اشاره به اینکه انقلابی با محوریت دین ظهور پیدا کرد و تمام نظریات آن‌ها را به هم ریخت، خاطر نشان کرد: دومین افق این بود که قبل از انقلاب دو تفکر سوسیالیستی و لیبرالیستی در غرب وجود داشت که در رقابت با هم، نسخه‌ای را برای جهان مطرح می‌کردند و در شرق عالم نیز تفکر مائو و مارکسیست و در آمریکای لاتین چگوآرا و امثالهم بودند که بعد از انقلاب اسلامی همه این تفکرات حذف شدند.

حجت الاسلام عیسی نژاد تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) فرمودند مارکس و مارکسیست به موزه تاریخ خواهند پیوست، آنها متوجه این فرمایش حضرت امام(ره) نشدند، اما در کمتر از یک دهه این موضوع به حقیقت پیوست و لذا این نتیجه انقلاب اسلامی است که در حال حاضر گفتمان جهان به گفتمان غرب و اسلام تبدیل شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان به تشریح سومین افق انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: سومین افق انقلاب اسلامی، تعریف جدیدی از دین در عرصه سیاسی و اجتماعی، ولایت فقیه و مردم سالاری دینی، بود که در جهان ارائه شد که غیر از دموکراسی غربی است و لذا همین افق، سیطره و هیمنه غرب را به چالش کشید.

وی با تاکید بر اینکه اتفاق چهارم این بود که انقلاب هیمنه و جبروت غرب را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی شکست، خاطر نشان کرد: وقتی امام(ره) فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، این شعار نبود و پس از آن شاهد تسخیر لانه جاسوسی بودیم و تا همین امروز نیز جبروت و هیمنه آن‌ها شکسته شده و این اتفاقاتی است که در جهان نظیر ندارد.

حجت‌الاسلام عیسی‌نژاد افزود: پنجمین دستیابی که افق انقلاب اسلامی گشود، دستیابی به دانش‌های راهبری از جمله نانو و سلول‌های بنیادین بود که امروز بیش از ۱۷ دانش راهبردی در انقلاب اسلامی ایجاد و به اصطلاح بومی‌سازی شده است.

وی، اتفاق ششم را دستیابی به تکنولوژی نظامی و راهبردی دانست و یادآور شد: هفتمین افق انقلاب اسلامی، رسوایی حقیقت غرب و آمریکا بود که در دهه چهل زمانی که امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی از صهیونیست صحبت می‌کردند، همه می‌خندیدند اما امروز برای همه دنیا مشخص شده که غرب یعنی صهیونیسم و این یعنی رسواکردن حقیقت غرب.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، آخرین افقی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد را دادن روحیه شجاعت و مقاومت دانست و مطرح کرد: طبیعی است که غرب به وحشت افتاده و همه وجودش را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورده، یعنی تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را فریضه فوری مطرح کردند، بنابراین وظیفه همه و از جمله گروه‌های جهادی، تبلیغی این است در مقابل هجمه سنگین غرب در راستای تحقق جهاد تبیین حرکت کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha