پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مومنی

حوزه / استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز وظیفه همه روحانیون تشویق و ترغیب و جذب جوانان به اسلام است و لذا ضروری است تا طلاب در مقابل شبهات دینی ایستادگی کنند، که تحقق آن را در عرصه بیان حقایق تحت عنوان جهاد تبیین می‌توان انتظار داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید احمد مومنی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد فاطمی‌نیا و شهادت امام صادق(ع) در مدرسه صدر بازار اصفهان، اظهار کرد: رشادت‌های رزمندگان اسلام در سوم خرداد را باید هر چه بزرگتر و بهتر پاسداشت و مانع از حبس شدن این حادثه بزرگ در بایگانی تاریخ شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۴هزار شهید روحانی به صورت همزمان در سراسر کشور، گفت: روحانیون در عملیات‌های متعددی در دفاع مقدس حضور چشمگیر داشتند، به نحوی که رزمندگان انگیزه خود را از روحانیون رزمنده می‌گرفتند و با تکیه بر قدرت ایمان علیه باطل مبارزه می‌کردند.

این استاد حوزه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، مطرح کرد: برگزاری این قبیل جلسات در این ایام و به نام امام صادق(ع) بسیار ارزشمند است، چرا که قبر و نام امام صادق غریب واقع شده است.

وی تاکید کرد: شایسته و بایسته است که همچون عاشورا دسته جات مذهبی برای شهادت امام صادق(ع) در شهر راه بیفتد و مجالس وعظ و روضه برقرار باشد، اما افسوس که این چنین نیست.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اهمیت قیام علمی امام صادق(ع) در تثبیت و تقویت مکتب تشیع و اسلام گفت: در آن زمان اگر امام صادق(ع) آن قیام علمی را نمی‌کردند، امروز اسمی از اسلام باقی نمانده بود، چرا که دشمن در پی نابودی و محو کردن کامل اسلام و تشیع بود.

وی عنوان کرد: هریک از امامان در دوران خود به هر نحو که می‌شد برای اسلام و تشیع فعالیت می‌کردند، اما فرصتی که برای امام صادق(ع) با نابودی بنی‌امیه ایجاد شد، بی بدیل بود.

این کارشناس مذهبی افزود: در آن زمان به امام صادق(ع) پیشنهاد خلافت داده شد، ولی امام نپذیرفت، چرا که حضرت می‌دانستند بعد از هزار ماه حکومت بنی امیه، مردم قادر به تسلیم شدن در برابر حکومت اسلامی امام صادق(ع) نیستند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) برنامه فرهنگی مبتنی بر کرسی علمی و تدریس علوم آل محمد(ص) را در مدینه برقرار کرد، خاطر نشان کرد: حضرت از این موضوع آگاه بودند که در مدت حکومت بنی امیه، هزاران خرافه و بدعت ایجاد شده و اختلاف شدیدی بین مسلمین پایه گذاری شده و چهره نورانی اسلام را زنگار شبهات گرفته بود.

حجت الاسلام مومنی اذعان کرد: در این زمان تعداد دانش پژوهان کرسی علمی امام صادق، از مرز ۴هزار نفر گذشت که هریک همانند هشام بن حکم، برای خود افراد برجسته‌ای بودند.

وی با بیان اینکه این شاگردان۴۰۰ اصل از فرمایشات امام صادق(ع) را احصا کردند، اظهار داشت: بعد از آن این موارد در چهار کتاب تلخیص شد که امروز تحت عنوان اصول کافی، تهذیب، استبصار، من لایحضر، در اختیار ما قرار دارد که اساس و بنیان فتاوای مراجع است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه پس آگاه شدن منصور دوانیقی از وجه علمی امام صادق(ع) در جهان اسلام، دست به ایجاد کرسی‌های متعدد علمی از سوی افراد زبون و خود فروخته زد، گفت: دوانیقی با سیاست اختلاف افکنی و با ابزار ایجاد کرسی، به مبارزه با امام صادق(ع) برآمد.

وی ابراز کرد: امروز وظیفه همه روحانیون تشویق و ترغیب و جذب جوانان به اسلام است و لذا ضروری است تا طلاب در مقابل شبهات دینی ایستادگی کنند، که تحقق آن را در عرصه بیان حقایق تحت عنوان جهاد تبیین می‌توان انتظار داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha