دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ر

نماینده ولی فقیه در کاشان، محور فعالیت‌های خود در کاشان را قرآن و عترت اعلام کرد و گفت: ۵ برنامه‌ای که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب اینجانب به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان عنوان فرمودند، برنامه راه اینجانب می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدحسینی، نماینده ولی فقیه در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به اهداف، برنامه ها و اولویت های خود اشاره کرد و اظهار داشت: پیاده کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در حکم مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در کاشان، اصلی‌ترین برنامه اینجانب در منطقه کاشان می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری به مشکلات کاشان احاطه کامل دارند، بنابراین ایشان حکم بنده را براساس آشنایی با مشکلات موجود صادر کردند.

وی محور فعالیت‌های خود در کاشان را قرآن و عترت اعلام کرد و گفت: ۵ برنامه‌ای که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب اینجانب به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان عنوان فرمودند که نقشه راه است.

امام جمعه کاشان، سلوک با مردم، ارتباط ویژه با جوانان فعال در مدارس، مسجد، هیئت و بسیجی و ارتقای معنوی، بصیرتی و انقلابی شهرستان را مهمترین توصیه‌های مقام معظم رهبری در حکم انتصاب خود دانست و گفت: در مراسمات و سخنرانی‌هایی که بنده حضور دارم تلاشم بر این است که حول محور قرآن و اهل بیت(ع) و متناسب با جمعیت مطالبی را بیان کنم.

وی توصیه به تقوا در خطبه‌های نماز جمعه کاشان را اصلی کاربردی دانست و یادآور شد: یکی از مصادیق تقوا، یتیم نوازی است که دو نوع یتیم نوازی را شامل می‌شود، اول یتیمی که از پدر جدا شده باشد که با دلداری دادن اجازه ندهیم ناراحت شود و دوم یتیمی که از پدر معنوی خود جدا شده که با برطرف نمودن شبهات علمی و اعتقادی لازم است او را به امامش وصل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵ دعای صحیفه سجادیه را در خطبه‌های نماز جمعه کاشان تمام کرده‌ام، عنوان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری خود به عنوان یک کارشناس توانا، بر لزوم شیرین بودن خطبه‌های نماز جمعه تاکید فراوانی داشتند، بنابراین اگر بخواهیم خطبه برای مخاطب شیرین و جذاب باشد، لازم است که چندین نکته حکایتی محکم از اهل بیت(ع) در هر خطبه بیان شود.

وی تصریح کرد: در خطبه دوم نماز جمعه نیز در کنار توصیه به تقوا، نکته‌ای از نهج البلاغه برای مخاطبان نقل می‌شود که متناسب با نیاز روز می‌باشد و سعی بر این است که مناسبت‌های روز را به صورت تقویمی کمتر بیان کنم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برنامه‌های در دست اقدام برای ایجاد وحدت و همدلی بین گروه‌های سیاسی منطقه کاشان اشاره کرد اظهار داشت: در شورای فرهنگی دفتر امام جمعه کاشان از افراد صاحب نظر، تاثیرگذار در فرهنگ و از گروه‌های مختلف سیاسی استفاده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، همچنین با اعلام خبر تشکیل و فعال سازی شورای سیاستگذاری در دفتر امام جمعه کاشان، گفت: در این شورا از افراد نخبه و تاثیر گذار از جناح‌های مختلف سیاسی جهت دستیابی به اهداف موجود استفاده خواهد شد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه برای رشد و پیشرفت کاشان نیازمند همراهی همه مسئولان و کارشناسان هستیم، یادآور شد: نمایندگان ادوار مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی و شهروندان کاشانی با سلیقه‌های مختلف که در پست‌های کلیدی کشور مشغول کار بوده و هستند، هر شش ماه یک بار در شورای سیاست گذاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در کاشان دور هم جمع می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شاخصه مدیریت در نظام اسلامی، بر اساس مبانی قرآن است، عنوان کرد: مدیر یک اداره باید فردی با تقوا، خدا ترس، متخصص و جوان باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم استفاده مدیران جوان از تجربه مدیران پیشکسوت تاکید کرد و یادآور شد: درست است که یک مدیر سالخورده نمی‌تواند مانند یک مدیر جوان برای خدمت به مردم و نظام تلاش کند، اما مدیر جوان هم تجربه کافی برای کار مدیریتی ندارد، بنابراین مدیران جوان لازم است از تجربه مدیران پیشکسوت در توسعه و پیشرفت شهر استفاده نمایند.

وی بر لزوم بکارگیری نیروهای وفادار به انقلاب، ولایت فقیه و ارزش‌های انقلابی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در مدیریت اجرایی تاکید کرد و افزود: مهم نیست فرد مدیر از کدام گروه و جناح است، بلکه مهم آن است که دلسوز، وفادار به انقلاب، ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب و شهدا باشد تا بتواند در مدیریت اجرایی کشور و شهرستان‌ها به درستی به مردم خدمت کند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه نیازمند اقدامات بیشتری برای آشنایی با جزئیات مدیریتی در کاشان هستم، خاطر نشان کرد: با وجود ملاقات‌های متعددی که با اقشار مختلف مردم کاشان در این مدت داشته‌ام اما هنوز به جمع بندی کامل در سیستم مدیریت این شهر نرسیده‌ام و نیازمند همراهی و همگامی همه مردم برای دستیابی به اهداف عالی انقلاب هستم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha