پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام خلیل علم الهدی

حوزه/مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: امروز با نسلی روبرو هستیم که به راحتی از ما نمی پذیرند، لذا بایسته است که زبان ما، زبان علم، حکمت و منطق باشد و برای این مهم تلاش شبانه روزی لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام خلیل علم الهد، در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام صادق علیه الاسلام شهرستان بیجار اظهار داشت: حضرت علی علیه الاسلام می فرمایند انسان به دنبال رسیدن به حقایقی به عنوان اشرف مخلوقات است، لذا علم و آگاهی و دانش نسخه نجات بخش بشر است و آن علم، علم الهی می باشد که ما را به این مهم برساند.

مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: حوزه علمیه میراث بزرگانی است که هرکدام از آن بزرگان در عالم بشریت خدمات بی نظیری را داشته اند.

وی افزود: امروز جامعه بشری با اوج پیشرفت علم و صنعت و به یک معنا مدرنیته جدید روبروست، اما اگر ارزش ها تغییر پیدا کرد و خدامحوری جای خود را به انسان محوری داد قطعا به دنبال خودش آثار سویی را خواهد داشت.

حجت الاسلام علم الهدی تصریح کرد: البته نباید غافل باشیم که عصر امروز عصر ناامیدی بشر از رسیدن به آن آرامش حقیقی می باشد و انسان فهمیده است که با علم ناقص بشری نمی توان به آرامش واقعی رسید، لذا درد دنیای امروز، استرس و ناآرامی است که ریشه آن در نرسیدن به اصل و ریشه واقعی یعنی خداوند است.

مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: در این عصر، تلاش انسان ها و جریان های دروغین این است که جوانان و فرهیختگان ما را در مسیر تعالی دچار انحراف کنند لذا عنصر نجات بخش معارف حقه توحیدی و الهی است که در این میان حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی دارند.

استاد حوزه عنوان کرد: اگر علما و فقها راه را پیدا کردند و در مسیر جدید با علم و آگاهی و همدلی طی کردند حتما به درمان بیماری قرن که عدم آرامش است، خواهیم رسید.

حجت الاسلام علم الهدی اظهار کرد: رسالت حوزه ها، رسالت انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام است، تبلیغ و تعلیم و معارف الهی و تربیت طلاب و فضلا برای انجام وظیفه خطیر و مهم است.

مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار خاطرنشان کرد: امروز با نسلی روبرو هستیم که به راحتی از ما نمی پذیرند، لذا بایسته است که زبان ما، زبان علم، حکمت و منطق باشد و برای این مهم تلاش شبانه روزی لازم است.

وی در پایان گفت: باید تربیت طلاب در تراز انقلاب و متخصص در امور قرآنی و انقلابی و در رکاب ولایت بودن و در یک کلام منتظر منجی عالم بشریت را در سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

در این مراسم با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام حکیمی فر، مدیر سابق مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار، حجت الاسلام خلیل علم الهدی به عنوان مدیر جدید مدرسه معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha