سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طاهری

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: آن روزی که اجساد کرونایی را در شیراز با جرثقیل بدون غسل و کفن دفن می کردند، این طلاب و روحانیت بودند که جان خود را فدای مردم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، اظهار کرد: سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) یکی از روزهای سخت ملت ایران است؛ شخصیتی که مجدد مکتب اهل بیت(ع) بود؛ افتخار جامعه روحانیت این است که همراه امام راحل بوده است.

وی به جانشینی مقام معظم رهبری برای امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: این انتخاب، انتخابی الهی بود. خداوند را شاکریم رهبری انتخاب شد که جا پای امام راحل گذاشته اند و همه دنیا به عظمت ایشان اذعان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: علی رغم جو سازی هایی که علیه روحانیت می شود، هنوز هم روحانیت بیشترین نفوذ را در دل های مردم دارد؛ افرادی که توهین می کنند؛ سرود سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی نشان داد که چقدر مردم در میدان حضور دارند.

وی در خوصوص جراحی اقتصادی نیز گفت: باید طرح توزیع عادلانه یارانه ها به خوبی تبیین شود؛ روحانیت گرانی ها را می بینند، چراکه با مردم زندگی می کند و طلاب و روحانیون هم مانند مردم مشکل معیشتی دارند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) فعالیت های سازمان تبلیغات را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: قرآن را باید در مساجد تبیین کنیم و مردم را با کلام الهی آشنا کرد؛ همچنین انتظاری که از سازمان تبلیغات می رود تبیین دستورات دینی است.

وی همچنین در خصوص فعالیت های جهادی طلاب بیان کرد: یکی از بزرگترین کارهائی که روحانیت در دوران کرونا انجام داد در جریان تغسیل اموات کرونایی و خدمات جهادی بود؛ آن روزی که اجساد کرونایی را در شیراز با جرثقیل بدون غسل و کفن دفن می کردند، این طلاب و روحانیت بودند که جان خود را فدای مردم کردند؛ روحانیت همیشه در میدان های نبرد پیشتاز بوده است.

دبیر جامعه روحانیت در واکنش به جشنواره کن و فیلم عنکبوت مقدس، گفت: چرا مجری صدا و سیما در یکی از برنامه های پربیننده به بازیگری با آن سوابق زشت تبریک می گوید، تبریک به چه چیزی گفته است؛ چرا جشنواره کن به فیلم هایی که عظمت ملت ایران را نشان می دهد، جایزه نمی دهد؟ عده ای سلبریتی که وابسته به بیرون هستند از این حرکت پشتیبانی کرده اند؛ وزارت ارشاد کجاست؟ انتظار روحانیت برخورد با این مسائل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    همیشه روحانیت اصیل مورد احترام مردم در طول تاریخ و انقلاب است.متاسفانه مورد احترام مسئولین نیست.علی الخصوص نهادهای که با روحانیت ارتباط تنگاتنگ دارند.این آزاردهنده است....