چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر | مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با سخنرانی قائم مقام حوزه علمیه کشور در همدان

حوزه / قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دشمن به دنبال عوض کردن جای شهید و جلاد است، خاطر نشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند، جهاد تبیین واجب عینی است، تاکیدی بر اهمیت این اقدام و لزوم برخورد با نقشه‌های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مسجد جامع همدان، با اشاره به خاطره‌ای از شب ۱۲ بهمن سال ۵۷، در همدان، اظهار داشت: به خاطر دارم در آن شب، شهید مدنی در همین مسجد و منبر، نسبت به حضور مردم همدان در مراسم استقبال از حضرت امام(ره)، مطالبی را ارائه کردند و پس از آن مردم با هزینه شخصی برای سفر به تهران به خرید بلیط مشغول شدند.

وی افزود: این جمعیت به رهبری شهید مدنی به سمت تهران حرکت و نماز صبح را در میدان آزادی به امامت این شهید عزیز اقامه کردند و سپس اطلاع دادند که حضرت امام(ره) برای سخنرانی به دانشگاه تهران خواهند رفت و لذا ما نیز به آنجا رفتیم، اما امام خمینی(ره) در گلزار شهدا به سخنرانی مشغول شدند و نتوانستیم ایشان را از نزدیک مشاهده کنیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان ها با اشاره به اینکه شهید مدنی گفتند افرادی که امشب در تهران بمانند، فردا به دیدار امام خواهیم رفت، گفت: زمانی که فردای آن روز چشم ما به جمال نورانی حضرت امام(ره) روشن شد، همه فکر می‌کردیم در حال خواب این اتفاق مبارک رخ داده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، خاطر نشان کرد: با وجود تمامی گرگ‌هایی که سالیان سال در اطراف کشور و شیعیان حضور دارند، اما ایران اسلامی به خوبی با رهبری‌های امامین انقلاب از پیچ‌های خطرناک کشور عبور کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر اینکه دشمن از اسلام ناب و شیعه امیرالمومنین(ع) واهمه دارد، گفت: دشمن هیچ گاه از اسلام آمریکایی نمی‌ترسد و حتی او را حمایت هم می‌کند، تا جایی که بارها خودشان اعتراف کرده‌اند که داعشی‌ها را آنها پرورش داده‌اند.

وی با طرح این سؤال که کدام مکتب در عالم، امیرالمومنین(ع) و امام حسینی(ع) دارد که این چنین به فکر بندگان است، مطرح کرد: گاندی در انقلاب هندوستان از عاشورا درس گرفت و به جوان‌های هندو تاکید داشت که اگر می‌خواهید برای همیشه عظمت داشته باشید به مکتب عاشورا توسل کنید.

فرهنگ حسینی و فرهنگ مهدویت دو بال پرواز شیعیان است

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در مقالات برتر صهیونیست‌ها، دو بال اصلی برای شیعیان معرفی شده است که عبارتند از فرهنگ حسینی و فرهنگ مهدویت، و تاکید دارند تا این دو بال را از شیعیان بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه ایمان به خدا و ایمان به وعده‌های الهی دو ویژگی در وجود حضرت امام(ره) بود، یادآور شد: در دفاع مقدس توان رزمی ما در مقابل دشمن چیزی در حد صفر بود، اما حضرت امام(ره) با همراهی مردم، بار دیگر این آیه قران را اثبات کردند که، تعداد کم با ایمان، بر تعداد زیاد بی ایمان را خدا پیروز خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه این سنت خداوند است و مصداق آن را در جنگ بدر نیز رخ داده است، خاطر نشان کرد: در مشکلات امروز که با فشار معیشتی روبرو هستیم نیز نیازمند مقاومت و ایمان به وعده‌های الهی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش برای شکست دشمن در جنگ شناختی، توجه به جهاد تبیین مورد نظر رهبری است، گفت: اگر جهاد تبیین در دوران حضرت امیر(ع) رخ می‌داد، هیچ گاه شاهد این صحنه نبودیم که پس از شهادت امام علی(ع) در مسجد، مردم کوفه تعجب کنند مگر علی(ع) نماز می‌خوانده؟ و حضرت در مسجد چه کار داشته است؟

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه، نامه اول حضرت امیر(ع) به مالک اشتر در نهج البلاغه را از مصادیق جهاد تبیین دانست و اظهار داشت: حضرت امام(ره) نیز مالک‌هایی همانند، شهید مدنی و شهید بهشتی داشتند که بیانات ایشان را در جامعه تبیین می‌کردند و آتش انقلاب را گرم نگه می‌داشتند.

دشمن به دنبال عوض کردن جای شهید و جلاد است

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال عوض کردن جای شهید و جلاد است، خاطر نشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند، جهاد تبیین واجب عینی است، تاکیدی بر اهمیت این اقدام و لزوم برخورد با نقشه‌های دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب، در حساس‌ترین موقعیت قرار گرفته است، بیان کرد: در این پیچ خطرناک، دشمن تلاش دارد تا افکار و ذهن مردم را تغییر دهد و این طور القا کند که جمهوری اسلامی به هیچ وجه موفق نبوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته، گفت: یکی از این پیشرفت ها در مسائل پزشکی است که حتی بسیاری از افراد از کشورهای دیگر برای انجام اقدامات پزشکی خود، به ایران مراجعه می‌کنند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه باید به این اصل اعتماد داشته باشیم که حضرت حجت(عج)، ملتی که ۴۰ سال است ایستادگی کرده‌اند را تنها نخواهند گذاشت، اظهار داشت: در فتنه ۸۸ پس از کلمات آتشین رهبر معظم انقلاب، مردم ۹ دی را رقم زدند.

نتیجه هشت سال تفکر دلدادگی به غرب را همه در کشور تجربه کردیم

وی با اشاره به اینکه هشت سال تفکر دلدادگی به غرب را همه در کشور تجربه کردیم، یادآور شد: در آخر همه مشاهده کردند که غرب در روز روشن با توهین به ملت ایران، تفاهم نامه را پاره کرد و لذا این تفکر، تفکر شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، تفکر مقاومت را، تفکر پیروز خواند و تاکید کرد: گاهی از موارد دشمن ساعت‌ها و حتی سال‌ها به طراحی نقشه علیه انقلاب و اسلام مشغول می‌شود، اما با یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب تمام این نقشه‌ها بر آب می‌شود، چرا که آنها معنی مفهومی به اسم ایمان به پروردگار را درک نکرده‌اند.

وی ادامه داد: بازرگان، یا بنی صدر و خیلی از مسائل دیگر کافی بود تا انقلاب اسلامی با شکست مواجه شود، اما با وجود تمام این مین گذاری‌ها روز به روز عزت و قدرت کشور حرکتی رو به جلو داشته است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha