یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ث

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، حفاظت از محیط زیست را مصداق بارز امر به معروف دانست و  گفت: امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام فقط مربوط به بد حجابی نیست، بلکه آلوده کردن محیط تنفس افراد و آلوده کردن آب نیز از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، با تبریک ایام ولادت امام رضا(ع)، با اشاره به اهمیت دین اسلام برای موضوع محیط زیست، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند "هرکس شاخه درختی را بشکند، گویا بال فرشته‌ای را شکسته است" و این عبارت به زیبایی جایگاه حفظ محیط زیست در نگاه اسلام را بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کاشت و آبیاری درخت دارای ثواب فراوانی است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این رابطه فرمودند "آبیاری یک درخت تشنه، همانند سیراب کردن یک انسان تشنه است".

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه هر نهال را می‌توان با یاد یک شهید، کاشت، مطرح کرد: به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، در موقع درخت کاری به یاد یک شهید ۱۰ الی پانزده درخت کاشته شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، حفاظت از محیط زیست را مصداق بارز امر به معروف دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام فقط مربوط به بد حجابی نیست، بلکه آلوده کردن محیط تنفس افراد و آلوده کردن آب نیز از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اهمیت ویژه‌ای برای حقوق حیوانات قائل بود، ابراز داشت: این سردار رشید اسلام به قدری برای حیوانات ارزش قایل می‌شد که در منطقه جنگی سوریه تلفنی به یکی از دوستان خود تذکر داده بودند تا به حیواناتی که در منطقه برفگیر تهران گرفتار شده‌اند، غذا بدهند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مطالعه کتاب "مفاتیح الحیات" آیت الله جوادی آملی را به فعالان محیط زیست پیشنهاد می‌کنم، گفت: فعالان محیط زیست با استفاده از این کتاب ارزشمند، با حقوق حیوانات در جامعه، بیش از پیش آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های سمعی بصری و ساخت کلیپ با موضوع زیست محیطی استفاده شود، یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان کاشان، در راستای اطلاع رسانی در رابطه با حقوق حیوانات و راه‌های پاک نگه داشتن محیط زیست با استفاده از رسانه ملی، کلیپ‌های کوتاه آموزشی را تولید و منتشر کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: فعالان محیط زیست و پرسنل اداره محیط زیست شهرستان کاشان لازم است که به صورت مکتوب، موانع و مشکلات زیست محیطی این شهرستان را خطاب به استاندار اصفهان ارائه کنند.

کاشان نیاز به ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا دارد

در ابتدای این دیدار الهیار دولتخواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها صورت گرفته، اظهار داشت: قمصر و برزک با مساحت ۶۰ هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده این شهرستان زیستگاه خوبی برای حیات وحش است.

رئیس اداره محیط زیست کاشان با اشاره به از کار افتادگی دستگاه سنجش آلایندگی هوای کاشان، هزینه تعمیر آن را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در بررسی‌ها مشخص شد کاشان به ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز دارد.

وی، وجود صنایع به ویژه در محدوده شهری کاشان را یکی از عوامل آلودگی هوای کاشان دانست و خاطر نشان کرد: کارشناسان محیط زیست واحدهای تولیدی و صنعتی را با دقت پایش می‌کنند و بر اساس مشاهدات حدود ۱۳ درصد از آلودگی هوا مربوط به بخش صنعت عنوان شده است.

انتهای پیام. /

حفاظت از محیط زیست مصداق بارز امر به معروف است

حفاظت از محیط زیست مصداق بارز امر به معروف است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha