جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: از مهم ترین وظایف حوزویان جهاد تبیین است و همه باید در این مسیر کمک کننده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قائمی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، با اشاره به موضوع رسالت حوزویان در طرح اصلاح نظام اقتصادی، گفت: حوزه علمیه از مقام کنشگری و دفاعی خارج شده و به مقام پیشرانی برسد و حوزویان باید حضور فعال در خط مقدم جبهه فرهنگی داشته باشند تا تحولات جامعه را رقم بزنند.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه بعد از انقلاب نتوانستیم ساختار اقتصادی درستی ارائه دهیم؛ اقتصاد به سمت سوسیالیستی شدن رفت و دولت محور شد و تا زمانی که امکانات داشتیم، رشد کرد، اما زمانی که تغییر زیست فرهنگی ما متأثر از فرهنگ غرب شد، مصرف گرایی و تنوع گرایی را به دنبال داشت و در نتیجه رشد اقتصادی معکوس و منفی را شاهد بودیم.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرموده اند، حوزه مادر و روحانیت شناسنامه انقلاب است، تاکید کرد: تنها کسی که می‌تواند ضد لیبرالیست آمریکایی شود و در مقابل آن قد علم کند، اسلام شیعی است، به همین جهت تمام تحولات جامعه را دین رقم می زند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: طرح اصلاح یارانه ها، انتقال کمک از منشاء تولید به مصرف است، که در حال اجرا است و فلسفه آن کم کردن شکاف و رفع تبعیض طبقاتی می باشد.

وی افزود: ما متأثر از عدم تناسب سازی ساختار اقتصادی با انقلاب اسلامی وارد مسیری شدیم که باید مدل اجرای طرح های معیشتی را با هدف کاهش فاصله طبقاتی داشته باشیم. طبق تعبیر مقام معظم رهبری، اقتصاد نیاز به جراحی و این جراحی تلفاتی به همراه دارد، از مهم ترین وظایف حوزویان، جهاد تبیین است و همه باید دراین جهاد کمک کنند تا این طرح به سر منزل مقصود و مطلوب برسد نه این که تبلیغات سوء داشته باشند که مانع از رسیدن می شود.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha