جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه / رئیس جمهور با بیان اینکه قطع دستان رانت خواران و مفسدان یک ضرورت است، گفت: امروز نیازمند میدان دادن به جوانان، باز کردن دست بخش خصوصی، ایجاد انضباط مالی و اداره کشور به صورت کم هزینه و پر بهره، افزایش سرمایه گذاری‌های خارجی و افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی عصر امروز در جمع اقشار مختلف مردم اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۳ هزار شهید اصفهان و با ادای احترام به خانواده جانبازان و ایثارگران این استان، اظهار داشت: استان اصفهان مهد بزرگان، فلاسفه، حکما، عرفا و نامدارانی است که نه تنها برای اصفهان بلکه برای جهان اسلام موجب فخر و مباهات می‌باشند.

وی با بیان این که نام علما و سرداران سرافراز این استان به عنوان مجاهد، در ذهن و یاد ملت ایران خواهد ماند، گفت: قیام ماندگار این سرداران سرافراز همواره در ذهن جوانان، به عنوان الگویی که جامعه را به مسیر حق راهنمایی می‌کند، باقی خواهد ماند.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم استمرار راه و نام شهدا در جامعه، تصریح کرد: خداوند به دنبال آن بود تا با خون سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا از جامعه جهل زدایی کند و لذا بنا به اراده پروردگار خون شهدای دفاع مقدس نیز متصل به خون سیدالشهدا(ع) و شهدای عاشورا شد.

وی افزود: امروز خون شهدای اصفهان و شهدای عالم اسلام، از دنیا جهل زدایی کرده و بیداری که در امت اسلامی شاهد آن هستیم، به برکت خون این شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه علیرغم همه تهدیدات دشمن، امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر هستیم، گفت: ایران اسلامی به برکت خون شهدا، دست برتر را دارد و دشمنان با وجود تمامی پول‌هایی که خرج می‌کنند و شبانه روز در حال طراحی نقشه و فتنه اندوزی هستند، بیش از هر زمان ضعیف‌تر شده‌اند.

وی با بیان اینکه ابتکار عمل به دست جبهه مقاومت است، یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند تا در منطقه جای پایی برای خود پیدا کند، اما به برکت خون شهید سلیمانی، هیچگاه منطقه ما تحمل حضور آمریکایی‌ها را نخواهد داشت.

رییس جمهور با اشاره به مولفه‌های قدرت و قوت نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: مهم‌ترین مؤلفه قوت و قدرت ما، ایمان به خدا، تدین و دلدادگی به قدرت حق است و از دیگر مولفه‌های قدرت کشور نیز می‌توان به برخورداری از علم، دانش و فناوری در بین نیروهای مسلح اشاره کرد که از صنعت پیشرفته نظامی برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه وجود رهبری بصیرت آفرین و با تدبیر از مولفه‌های قدرت و قوت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، اظهار داشت: البته در کنار مولفه‌های قدرت، با مشکلاتی نیز روبرو هستیم، چرا که هر جا در این سال‌ها به نسخه انقلاب اسلامی عمل کردیم، در آن حوزه موفقیت با ما همراه بوده و هر جا که دست اندرکاران، به نسخه‌های دیگران عمل کردند، آنجا عقب مانده‌ایم.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به بازدید از پارک علم و فناوری اصفهان، از توانمندی‌های علمی در این مجموعه تقدیر کرد و یادآور شد: کارهای بسیار ارزشمندی را در این مجموعه مشاهده کردیم که به دست جوانان برومند این کشور انجام شده و لذا این حرکت‌ها نوید بخش آینده بسیار خوب و روشنی برای کشور می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات اقتصادی باید در زمان خود انجام می‌شد، اما انجام نشده است، خاطر نشان کرد: مردم ما، مردم متدینی هستند و اگر به صورت شفاف با آنها صحبت شود، بهترین همکاری را خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه قطع دستان رانت خواران و مفسدان یک ضرورت است، یادآور شد: امروز نیازمند میدان دادن به جوانان، باز کردن دست بخش خصوصی، ایجاد انضباط مالی و اداره کشور به صورت کم هزینه و پر بهره، افزایش سرمایه گذاری‌های خارجی و افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور هستیم.

رییس جمهور با بیان اینکه از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مطلع هستم و از آن رنج می‌برم، گفت: موفقیت دولت، صبر و همکاری مردم و پیگیری مجدانه مسئولان و حضور همه دلسوزان را طلب می‌کند و ان‌شاءالله شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی از صحبت‌ها و تردیدها که مگر می‌شود مشکلات اقتصادی را رفع کرد، اظهار داشت: این موضوعات نیز به شهید سلیمانی بیان می‌کردند که مگر می‌شود با داعش مقابله کرد، اما فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی ثابت کرد که "ما می‌توانیم".

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: با ظرفیت و نیروی مستعد و ذخایری که در کشور داریم، آینده را بسیار روشن و امیدوار کننده می‌بینم و هر فردی با قلم، قدم، فعل و یا ترک فعل خود مردم را ناامید و مایوس کند، دانسته یا ندانسته، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده و در مقابل هر فردی نیز که با قلم، قدم و عمل خود مردم را به آینده نظام امیدوار کند، در جهت راهبرد جمهوری اسلامی در حال حرکت می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha