پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ آیت الله علم الهدی در دوازدهمین جلسه قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان، گفت: باید هوشیار بود تا دشمن بر محتوای فقهی و علمی حوزه های علمیه نفوذ نکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در دوازدهمین جلسه قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان که با حضور اعضای این قرارگاه در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، مهمترین رسالت قرارگاه فقاهت را ساماندهی دروس خارج فقه بیان کرد و گفت: ساماندهی به معنای نظارت بر اساتید و طلاب است تا اساتید دروس را باقوت و پرمحتوا ارائه کنند و طلاب فعالیت های دقیق علمی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: توجه به جریان همفکری و هم اندیشی اساتید برای پاسخگویی به طلاب جوان یک ضرورت است و زمینه رشد حوزه علمیه را فراهم می کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به دغدغه برخی اعضای قرارگاه در خصوص جذب زودهنگام طلاب به ادارات و نهادهای دولتی به ویژه در سال های آغازین تحصیل، اظهار کرد: به طور قهری امروزه شرایط زندگی تفاوت هایی با گذشته پیدا کرده و مشکلات معیشتی طلاب باعث حضور و ورود آنان به عرصه های خدمتی در نهادهای دیگر شده است، اما در مقام بیان راه حل برای این مشکل، کشف طلاب مستعد رشد و پیشرفت در مسیر فقاهت باید به موازات برنامه ریزی، طرح های حمایتی از آنان در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: باید هوشیار بود تا دشمن بر محتوای فقهی و علمی حوزه های علمیه نفوذ نکند، زیرا محصول این جریان در نهایت به تربیت عناصر مومن و مخلص خدمتگزار برای نظام می انجامد و کارگزاران انقلاب، از این طریق وارد عرصه های خدمت و جهاد می شوند.

در ابتدای این جلسه، حجج اسلام والمسلمین جهانگیری مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری و کندری معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، گزارشی از برنامه ها، نشست ها و نقشه راه قرارگاه ارائه و حجج اسلام و المسلمین ملکی و زمانی از اساتید درس خارج، نقطه نظرات خود را در جهت تقویت کرسی های درس خارج و برنامه های علمی حوزه ارائه کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha