پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، تغییر کاربری‌های نابجا را از معضلات منابع طبیعی و محیط زیست گیلان عنوان کرد و گفت: جلوگیری از تغییر کاربری‌های نابجا توسط دستگاه های متولی استان ضرورت دارد، بنابراین می طلبد سازمان حفاظت محیط زیست در برابر زیاده خواهی‌هایی که به محیط زیست آسیب می‌رساند، بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در دیدار سرپرست و معاونان حفاظت محیط زیست استان گیلان، با قدردانی از تلاش محیط بانان در حفاظت از طبیعت اظهار کرد: کاهش توجه به منابع طبیعی و محیط زیست مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی، به توجه عمیق اسلام به محیط زیست و منطقه ای که انسان در آن زندگی می‌کند، اشاره کرد و افزود: کاشت نهال به منزله احیای انسان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر به گیلان توجه و عنایت ویژه‌ای به محیط زیست استان داشتند، تصریح کرد: پسماند و احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و همچنین تالاب انزلی باید اولویت برنامه‌های حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌های متولی گیلان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، تالاب انزلی را یکی از زیباترین تالاب ها دانست و بیان کرد: تالاب انزلی ویژگی های منحصر به فرد انواع ماهیان و پرندگان را دارد، اما در گذشته بی توجهی‌هایی به آن شده است.

وی، تغییر کاربری‌های نابجا را از معضلات منابع طبیعی و محیط زیست گیلان عنوان کرد و گفت: جلوگیری از تغییر کاربری‌های نابجا توسط دستگاه های متولی استان ضرورت دارد، بنابراین می طلبد سازمان حفاظت محیط زیست در برابر زیاده خواهی‌هایی که به محیط زیست آسیب می‌رساند، بایستد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود جنگل های ارزشمند هیرکانی در شمال کشور، خاطرنشان کرد: حفاظت محیط زیست قطع و نابودی درختان در ساخت و سازها را باید به حداقل برساند و به جنگل های گیلان توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، دستگاه قضا را بازوی قهریه حفاظت محیط زیست ذکر کرد و یادآور شد: همکاری و هماهنگی حفاظت محیط زیست با دستگاه قضا در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست حائز اهمیت است.

رضا زمانی سرپرست حفاظت محیط زیست گیلان نیز در دیدار مذکور به شعار “محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه” در هفته محیط زیست سال جاری اشاره کرد و گفت: پسماند و ورود فاضلاب‌های خانگی به رودخانه‌ها دو معضل محیط زیست استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha