پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1031479
۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
سعید صلح میرزایی

حوزه/ صلح میرزایی گفت: بدون حضور بانوان جهاد تبیین معنایی ندارد، چرا که بیش‌ از نیمی از انقلاب را جامعه بانوان تشکیل داده‌اند و اگر این زنان قهرمان نبودند، نه انقلاب اسلامی پیروز می‌شد و نه در دوران دفاع مقدس، نه در دفاع از حرم و نه در دوران تهاجم فرهنگی به پیروزی دست پیدا نمی‌کردیم.

به ‌گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی، شب گذشته در همایش نهضت پیشرفت و کنشگران و فعالان فرهنگی بانوان مازندران، اظهار داشت: صحبت از جهاد تبیین با گذر هشت ماه از فرمان رهبر انقلاب اسلامی، مقداری سخت ‌شده چون مطالعات در این زمینه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بدون حضور بانوان جهاد تبیین معنایی ندارد، چرا که بیش‌ از نیمی از انقلاب را جامعه بانوان تشکیل داده‌اند و اگر این زنان قهرمان نبودند، نه انقلاب اسلامی پیروز می‌شد و نه در دوران دفاع مقدس، نه در دفاع از حرم و نه در دوران تهاجم فرهنگی به پیروزی دست پیدا نمی‌کردیم.

حجت الاسلام صلح میرزایی تصریح کرد: اگر در جهاد تبیین خانم‌ها کنار گذاشته بشوند، در این میدان شکست خواهیم خورد، این یک حرف ویترینی و تشریفاتی نیست، بلکه خواهران هم باید نقش خودشان را جدی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند "هر کس هر جایی قرار گرفته آن‌ جا را مرکز دنیا بداند؛ در شهرستان، روستا و یا حتی منطقه محروم فرقی ندارد، می ‌تواند در همان ‌جا اتفاقات بزرگی را رقم بزند".

نویسنده کتاب جهاد تبیین یادآور شد: مرحوم علامه عسکری، در بازدیدی که از بخش‌های مسلمان‌ نشین هندوستان داشت، این اصل را مشاهد کرد با وجود محدودیت ۲۰۰ ساله برای تبلیغ دین اسلام اما به خاطر تلاشی که خانم‌ها برای انتقال دین به نسل‌های آینده داشتند، این معارف همچنان باقی مانده بود.

وی با تاکید بر اینکه در جهاد تبیین، باید امید را در ذهن مردم ایجاد و شبهات را برطرف کرد، گفت: گاهی یک رفتار درست اثر ۱۰۰ سخنرانی را دارد، بنابراین برای موفقیت در این مسیر باید ضمن آشنایی با اندیشه امامین انقلاب، بالا بردن بصیرت و سواد رسانه‌ای و اغناء مخاطب، مطالعات خود را افزایش دهیم، چرا که امروز ولی جامعه چندین‌ بار مبحث جهاد تبیین را بیان کرده‌اند و نباید بگذاریم کلام ایشان از بین برود.

وی گفت: باید مراقب باشیم که مبادا مصداق این کلام حضرت امیر(ع) بشویم که فرمودند، "اگر کسی موقع یاری دوستش در خواب باشد، زیر قدم‌های دشمن از خواب بیدار می‌شود".

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha