پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ حضور پرشور مردم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: عده‌ای به دنبال ناامید کردن مردم ایران هستند و می‌خواهند اینگونه القا کنند کشور به بن بست رسیده و تلاش مسئولین هم فایده‌ای نخواهد داشت، چنین افرادی دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با سران عشائر اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در زمانی به پیروزی رسید که کمتر کسی فکر آن را می‌کرد و در دفاع مقدس هم علیرغم همه امکانات دشمن، رزمندگان با امید به خداوند پیروز شدند و لذا بزرگترین درس شهدا برای ما امید به خداوند است.

وی افزود: عده‌ای به دنبال ناامید کردن مردم ایران هستند و می‌خواهند اینگونه القا کنند کشور به بن بست رسیده و تلاش مسئولین هم فایده‌ای نخواهد داشت، چنین افرادی دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان این که دشمن با وجود مشکلات دیگر کشورها، چون از دین اسلام می‌ترسد به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: کشور در مسیر پیشرفت است و هر روز خبری از کشف علوم جدید و اختراعات و بی اثر کردن تحریم‌ها به گوش می‌رسد، اما دشمن می‌خواهد ما را ناامید کند.

وی ادامه داد: وقتی امید در جامعه از بین برود، دیگر کسی انگیزه‌ای برای کار کردن ندارد و آن‌هایی که تلاش می‌کنند انگیزه‌های دینی و شعائر الهی و انقلابی را کم اهمیت و کم رنگ جلوه دهند، در زمین دشمن بازی خواهند کرد و لذا هر نوشته، عمل و گفتاری که موجب تضعیف دین شود، خواست دشمن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: از تلاش‌های صورت گرفته در دستگاه قضا تشکر می‌کنیم و از مجاهدت برخی از این افراد در جریان هستم، اما در حال حاضر با اهدافی که رهبر معظم انقلاب برای این قوه مشخص کرده هنوز فاصله داریم و لازم است که قوه قضائیه به حدی برسد تا مردم آن را به معنای واقعی کلمه پناه خود بدانند.

وی خاطر نشان کرد: ورود مواد مخدر به کشور یکی از سیاست‌های انگلیسی‌ها بود و در زمان ناصرالدین شاه عکس وی را با ابزار مواد مخدر منتشر می‌کردند و در زمان پهلوی هم به صورت وسیع هروئین را وارد کشور کردند، اما بعد از انقلاب مبارزه جدی با مواد مخدر شروع شد و در این مسیر بیش از ۴هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در این راه تقدیم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که آلوده شدن به مواد مخدر مرگ تدریجی انسان است، گفت: همه ما موظفیم که با مواد مخدر مبارزه کنیم و خیرین نیز باید در مسئله ساخت مکان‌های ترک اعتیاد و مبارزه با این بلای خانمان سوز وارد شوند و مسئولین نیز با مدیریت معتادین و افراد متجاهر و جمع آوری آنها وارد میدان شوند و البته از دادگستری نیز درخواست داریم تا اگر مسئولی در این امر کوتاهی کرد، به صورت جدی با آن برخورد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از نمایندگان مجلس آذربایجان غربی به عنوان ریاست و عضو برخی کمسیون‌های مهم مجلس انتخاب شدند و این نشانگر ظرفیت بالای نمایندگی است اما باید از این فرصت برای حل مشکلات کشور خصوصا استان استفاده شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه تکدی‌گری برازنده شهر ما نیست، افزود: بجای دادن پول به این افراد که ترویج گدا پروری است، صدقات و پول‌های خود را به کمیته امداد بدهیم و از همه مسئولین درخواست داریم تا نسبت به جمع آوری متکدی‌ها اقدام کنند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha