چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هاشمی امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: صرفه جویی توسط مردم و احداث سد بدولی توسط دولت، در راستای مدیریت بحران آب ضروری می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: اجرای قانون، عین عدالت است و همه در مقابل آن یکسان هستند.

وی افزود: خداخواهی، ولایتمداری و قانونمداری، سه محور اصلی تمام تلاش‌های شهید آیت الله بهشتی بود که دستگاه قضایی نیز با تأسی به این سه محور اساسی باید تمام برنامه‌های خود را پیش ببرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نیازهای قوه قضائیه، گفت: برای دستیابی به قوه قضاییه مطلوب، به ۳ ابزار مهم نیروی انسانی متدین و متخصص، قوانین شفاف، روشن و به‌روز و تجهیزات و امکانات لازم نیاز است.

وی ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که در هر سه مورد، قوه قضاییه با کمبود مواجه است، بنابراین دولت و مجلس در جهت تأمین اعتبار لازم برای استخدام نیروی انسانی و تهیه تجهیزات باید به این قوه کمک کنند و البته نباید این مطلب را از نظر دور داشت که اجرای حداقل عدالت در شرایط فعلی نیز ممکن است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت، در جامعه اسلامی از ظریف‌ترین، حساس‌ترین، مهم‌ترین و در عین حال از خطرناک‌ترین جایگاه‌های اجتماعی است، مطرح کرد: در یک نگرش، دین مبین اسلام، قاضی را نماینده خداوند در زمین و با فضیلت‌ترین انسان‌ها می‌داند، ولی در نگرشی دیگر، بدترینِ انسان‌ها بر کره خاکی به شمار می‌آورد و از همین روست که حضرت امیرالمومنین(ع) در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می‌فرمایند: «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان در آن قرار می‌گیرند و یا سیه‌ رویان و بدبختان بر آن تکیه می‌زنند».

وی تاکید کرد: بر این پایه، فاصله‌ی میان قاضی شایسته و قاضی زشت‌کار، فاصله‌ی میان بالاترین درجات بهشت و پایین‌ترین درکات دوزخ است، بنابراین قضاوت جایگاه حساسی است و قاضی باید دقت کند تا از مسیر عدالت منحرف نشود.

امام جمعه ماکو افزود: یازده هزار شهید عشایر در کشور، بیانگر این موضوع است که عشایر، در پیروزی و تداوم انقلاب و همچنین در عرصه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نقش مهمی را ایفا نمودند و در این راستا نیز معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: «عشایر ذخایر انقلابند».

وی با اشاره به مطالبات مردمی، خاطر نشان کرد: صرفه جویی توسط مردم و احداث سد بدولی توسط دولت، در راستای مدیریت بحران آب ضروری می‌باشد.

امام جمعه ماکو در این خصوص گفت: با توجه به خشکسالی‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، از جمله‌ی چالش‌های کشور و به طبع آن مردم شهرستان ماکو، مشکل کم‌آبی است و از آنجایی که امسال آب پشت سدهای ماکو و شهید قنبری به حدی پایین آمده که امور آب اعلام کرده، فقط یک بار می‌تواند آب را از سد به صورت محدود رها کند، پس وظیفه مردم در صرفه‌جویی مصرف آب شرب و آب کشاورزی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: مسئولین دو وظیفه مدیریت آب‌های موجود و تحویل پروژه مهار آبهای مرزی و افزودن منابع آبی جدید به منابع آبی فعلی را بر عهده دارند که این امر در شهرستان ماکو با احداث سد بدولی توسط دولت محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تحویل پروژه آبیاری صنعتی به بهره‌برداران و احداث سد بدولی از جمله‌ی مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه آزاد ماکو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha